Mától a hatalom írja, nyomtatja és házhoz is hozza a kormánypárti sajtót
A Magyar Posta kiszállt a terjesztésből.
A KESMA lényegében monopol helyzetbe került a napilapterjesztési piacon. Július elsejétől a kormánypárti kötődésű Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) és a Mediaworks 100 százalékos tulajdonában lévő leányvállalat, a Médialog-DMHM Zrt. munkatársai viszik házhoz Magyarország összes napilapját. A KESMA az az alapítvány, amelyik a Magyar Nemzetet, a Nemzeti Sportot, valamint az összes megyei napilapot is kiadja, de hozzá tartozik a HírTV-t vagy például a Retro Rádió és a Gong FM is. Ide tartozik a Mediaworks teljes nyomtatott napilapos portfóliója, a Magyar Nemzet, a Nemzeti Sport, a Bors, az összes megyei napilap mellett az XXI. Század Média Kft. kiadásában lévő Népszava és a Ringier Axel Springer Magyarország kiadóhoz tartozó Blikk is, ezeket szintén a KESMA-cég feladata eljuttatni az olvasókhoz.
A változás oka, ahogy arról a Media1 már részletesen is beszámolt, a Magyar Posta felbontotta szolgáltatási szerződését a napilapok kiadóival, mivel az állami vállalat úgy döntött, megszünteti a napilap terjesztési üzletágát, és csak a hetilapos terjesztést hagyja meg. A postai szolgáltatás hiányában házhoz szállítási szolgáltató nélkül maradó médiavállalatok ezután igencsak szorult helyzetbe kerültek: nem volt más választásuk mint megegyezni a kormánypárti kötődésű médiaholding terjesztőcégével, a Médialog-DMHM Zrt.-vel, ugyanis más céget nem találtak Magyarországon, aki rendelkezik a szükséges országos logisztikai háttérrel.
Így állt elő végül az a helyzet, hogy a kormányközeli vállalkozás megkapta a kiadótól a kormánykritikus Népszava előfizetőinek kézbesítési címeit is, hogy ki tudja vinni számukra a lapot. Mivel a Népszavát eddig is a KESMA egyik nyomdája nyomtatta ki, így tulajdonképpen egyszerűsödött is a helyzet, hiszen így a KESMA-nyomda egy KESMA-s terjesztőcégnek adja át a lapokat hajnalban, hogy azok eljussanak országszerte az olvasókhoz.
A Népszava kiadója egyébként arra kérte előfizetőit, hogy ha problémákat észlelnek az új rendszerben, jelezzék azt számára e-mailben vagy telefonon, és akkor megpróbálják orvosolni új terjesztőpartnerükkel közösen a problémákat. Az viszont jó kérdés, hogy ha a problémák netán megsokasodnának, és netán szerződést bontanának a felek, akkor a kiadó hová máshová vihetné át a terjesztést, hiszen a kiadó vezetése maga is arról beszélt, hogy kényszerpályára kerültek a terjesztési cég kiválasztásakor, tehát nem nagyon van más alternatíva.
(Kiemelt képünk: Pozsonyi Roland/168)