Mangalicahús és tokaji aszú a Távol-Keleten

A magyar sertéshús – különösen a mangalicáé – valamint a baromfihús, a libamáj, a téliszalámi és a tokaji aszúborok iránt mutatkozott a legnagyobb a kereslet élelmiszeripari termékeink közül a távol-keleti piacokon. Ez derült ki az ITD Hungary és a Magyar Húsiparosok Szövetsége által szervezett ázsiai programokon, amelyeken 24 pincészet és 4 húsipari cég vett részt. A hazai húsok és borok egy távol-keleti húsipari roadshow-n (Vietnám, Hongkong, Dél-Korea, Japán) és két nemzetközi borkiállításon (Szingapúr, Hongkong) arattak sikert.

2009. december 16., 17:31

Felismerve az Európában tapasztalható stagnálást, a magyar húsipari vállalatok új piacokat kerestek, így fordultak Ázsia felé. A 2007. és 2008. évi exportadatok szerint a sertés- és baromfihús, illetve hústermék kivitelünk már több mint egytizede került Ázsiába, ennek meghatározó része Japánba és Dél-Koreába.

Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke elmondta, hogy Hongkong elsősorban összekötő szerepet tölthet be Kína felé, mert a népköztársasággal egyelőre nincsenek érvényben közvetlen szállításhoz szükséges államközi egyezmények. Hozzátette, hogy Vietnám jelenleg "fehér folt" ugyan a hazai húsipari exportőrök térképén, de a 86 milliós piac rendkívül nagy lehetőségekkel kecsegtet. Jelzi ezt, hogy az elmúlt hónapokban két magyar-vietnámi vegyesvállalat is nyitott termelőegységet ebben a távoli országban.

Az igényes japán, koreai és hongkongi piacon a kiemelkedő minőségű magyar sertés- és baromfihús, valamint a libamáj iránt jelentős a kereslet.

Borfronton is jeleskedtek a magyar termékek. A szingapúri kiállítás magyar standján kilenc termelő mutatta be borait. "Itt a prémium-kategóriás édes desszertborok voltak a legnépszerűbbek, mert ebben a térségben a kimondottan a drága "luxustermékeket" keresik, de a középkategóriájú borok iránt is egyre nő a kereslet" – hangsúlyozta Süveges-Szabó
László, az ITD Hungary üzletfejlesztési igazgatója.

A hongkongi programon, amely Ázsia egyik legnagyobb borkiállítása, Magyarország első alkalommal vett részt. 34 ország, 525 kiállító, 12 ezer szakmai látogató – ez a mérlege a hongkongi boreseménynek, amelyen 15 magyar pincészet több mint 40 bort mutatott be. Az ITD Hungary 2009-ben minden eddiginél jelentősebb szakmai támogatást nyújtott az élelmiszeripari ágazatnak: az Ügynökség szervezésében idén 280 kis- és középvállalkozás 17 ország rendezvényein vehetett részt, ahol több mint 2500 tárgyalást folytattak potenciális nemzetközi partnereikkel.