Lammers: a budapesti átszálló forgalmat teljesen elvesztettük

Alig öt nappal a nemzeti légitársaság leállása után a Budapestről induló korábbi Malév-járatok kapacitásának több mint 60 százalékára érkezett légitársasági igény, illetve ajánlat - közölte a Budapest Airport.

2012. február 9., 07:04

Ezek a járatok a következő néhány hétben el is indulnak, így a budapesti utasoknak lényegesen kevesebbet kell majd módosítaniuk korábbi utazási terveiken - írja a

hirado.hu .

A BA közlése szerint jó néhány légitársaság már bejelentette, hogy rövidesen elindítja új járatait Budapestre: a Lufthansa, az Air Berlin, a görög Aegean Airlines, a Ryanair, a SmartWings és a Wizz Air is hozzájárul a budapesti légi forgalom talpra állításához.

"Sajnos azok az előrejelzéseink valóra váltak, hogy a budapesti átszálló forgalmat teljes egészében elvesztettük, a légitársaságok által bejelentett új járatok azonban biztosítják számunkra a talpra állás lehetőségét" - jelentette ki Jost Lammers, a BA vezérigazgatója a közlemény szerint.

Kam Jandu, a BA légiközlekedési igazgatója hozzátette: a pozitív fejlemények ellenére továbbra is lyuk tátong a BA üzleti tervén, és készek vagyunk tárgyalni minden légitársasággal, amely szeretne új járatokat indítani a budapesti repülőtérről.

A BA közleménye rögzíti: bár az említett biztató fejlemények a talpra állás jeleit mutatják, a Budapestről kiinduló forgalom esetében az éves szinten elveszített 1,5 milliónyi átszálló utasforgalom rendkívül nehéz pénzügyi helyzetet teremt a repülőtér számára. A Budapest Airport éppen ezért sürgős, összehangolt és közös intézkedéseket vár a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól valamint az érintett hatóságoktól, hogy a repülőtér meg tudjon birkózni a kialakult drámai helyzettel.

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.