Közpénzmilliárdokat égetnek el a Puskás Ferenc Stadion üzemeltetésére

2018. január 12., 16:51

Szerző:

A Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt. szerint a Puskás Ferenc Stadion ára 142,85 milliárd forint, az ötszázaléknyi tartalék 7,15 milliárd forint, az áfa összege pedig 40,5 milliárd forint. Az összeg tartalmazza a nem stadion jellegű terek – például konferenciatermek, parkolók, hidak, sportmúzeum, rendőrőrs, étterem, szurkolói bolt – költségét is.

Eddig megvagyunk, de a program kezdetén senki nem foglalkozott az esetleges üzemeltetési problémákkal – hívja fel a figyelmet a Magyar Nemzet.

Fotó: kormany.hu/Bartolf Ágnes

„Egy ilyen stadion üzemeltetési költsége alsó hangon is milliárdos tétel, és a nagy részét a labdarúgásból kellene kitermelni.

De nem a Manchester United otthonáról beszélünk, ahol egy tétmeccs jegybevétele – átszámítva egymilliárd forint – kis híján a teljes évi fenntartási költségeket fedezi"

– mondta a lapnak Dénes Ferenc sportközgazdász.

Dénes szerint csak homályos elképzelések vannak arra nézve, hogy milyen egyéb rendezvények bevételeiből szeretnék előteremteni az üzemeltetési költségeket. Ráadásul az is egyre világosabb, hogy egy város Magyarországon maximum egy csapatot és annak ultramodern létesítményét tudja eltartani, míg Budapesten egyre több stadiont kellene megtölteni.

„A spanyolok például az extra bevételekért utaztatják a válogatottat, azaz nem mindig ugyanabban a létesítményben játszanak. Nálunk ez sincs meg – tette hozzá a szakember, aki szerint jelentősebb bevételekre az exkluzív VIP-páholyok értékesítéséből lehetne szert tenni, éppen ezért azok számát kellene maximalizálni. Sőt a Puskás esetében sokkal jobban lehet tervezni egyéb rendezvényekkel, és azt sem tartaná elrugaszkodott ötletnek, hogy

itt alakuljon ki egy szórakoztató negyed.

A bevételekből kellene fenntartani a létesítményt, nem pedig közpénzből – fogalmazott Dénes Ferenc.

A Puskás Ferenc Stadion esetében a legnagyobb gondot a parkolás jelentheti majd, hiszen az aréna mellé mindössze hatszáz férőhelyes parkolót terveztek, azzal az indokkal, hogy jó a helyi tömegközlekedés.