Kétmillióra bírságolták a Jófogást
A GVH csak azokat a tájékoztatásokat vizsgálta, amelyeket a Schibsted Kft. „Csak a Jófogáson” kiemeléssel a Jófogás ingatlan rovatában és a mobilalkalmazásában tett közzé 2015 októberétől. A kommunikáció azt üzente a fogyasztóknak és az üzletfeleknek, hogy bizonyos hirdetések kizárólag a Jófogáson érhetők el.
A hivatal úgy ítélte meg, hogy a Schibsted Kft. jogsértően használta e kiemeléseket, mert több ingatlanhirdetés – a „Csak a Jófogáson” szalag ellenére – ugyanazon időpontban más portálokon is megjelent.
Emellett a GVH jogsértőnek ítélte a vállalkozás sajtóközleményét is, amely a lehetséges üzleti partnereknek szólt, akik abban bízhattak a PR-kommunikáció alapján, hogy a Jófogás ingatlan rovatának fogyasztói aktivitása, így a hirdetések ár-érték aránya megnövekszik.