Háromszor annyi ásványvizet vesznek a magyarok kánikulában, mint egy átlagos napon

2019. augusztus 13., 08:59

Szerző:

Háromszor annyi ásványvizet is eladnak a kánikulában a magyarországi áruházláncok, mint egy átlagos hőmérsékletű napon - olvasható a Világgazdaság keddi számában.

A lap kiskereskedelmi körképéből, amely a CBA, a Spar, az Auchan és a Tesco tájékoztatásán alapul, az is kiderül, hogy sörből, üdítőből és jégkrémből is lényegesen többet vásárolnak az emberek a meleg nyári napokon. A CBA kommunikációs igazgatója elmondta azt is, hogy a meleg nyári napokon némileg megváltoznak a vásárlási szokások is. Napközben kevesebben keresik fel az üzleteket, a többség a reggeli és az esti órákra időzíti a bevásárlást.

A Spar kommunikációs vezetője az Auchan kommunikációs menedzserével egybehangzóan az mondta, hogy áruházaikban egyre kelendőbbek a minőségi sörök. A Tesco sajtóosztálya arról számolt be, hogy a hőmérséklet emelkedése mellett, a napsütéses órák száma is hatással van az eladásokra: meleg, fülledt, de felhős időben kevesebben vásárolnak ásványvizet.

Már rögtön az első negyedévben elérte az egész évre tervezett hiánycél 58 százalékát a kormány, aminek két legfőbb oka a 13. havi nyugdíj kifizetése, valamint a magas hozamú inflációkövető lakossági állampapírok után fizetendő kamatok voltak. Ebből adódóan a költségvetés kiigazítása elkerülhetetlen, amit minden bizonnyal a lakosság is megérez majd.

2024. április 26., 10:48

Amióta csökken az infláció és az alapkamat, azóta egyre olcsóbbak a lakáshitelek is. A Bankmonitor szakértőinek ezért mind többen teszik fel a kérdést: meddig folytatódik a kamatcsökkenés, mikor érjük el a 2 évvel ezelőtti kamatszintet? A válasz azonban sajnos nem az, amit sokan várnak.