Íme a világ legdrágább autója: három milliárdot kóstál

Minden bizonnyal a világ egyik legdrágább autóját tisztelhetjük abban az 1957-es Ferrrari Testa Rossa versenyautóban, melyet szombaton, egy kaliforniai aukción 16 és fél millió dollárért, vagyis 3 milliárd 209 millió forintért vett meg egy ismeretlen licitáló, írja a CNN. com.

2011. augusztus 23., 19:58

A kocsit árversére bocsátó cég szerint soha nem fizettek még ennyit aukción egy autóért. Az eddigi, legdrágábban eladott autó rekordját egy 2009-ben árverésre bocsátott, 12 millió dollárért (vagyis csupán 2 milliárd 330 millió forintért) egy másik Testa Rossa tartotta. Az ár tartalmazza az aukciós cég 10 százalékos díját is - írja az

index.hu.

Az eladó neve - csakúgy, mint a vevőé - ismeretlen, az árverésen kiadott katalógusban is csak annyit írnak róla: az olasz autók szenvedélyes gyűjtőjéről van szó.

A most megvett, 1957-es Ferrari volt az első Testa Rossa melyet építettek, később pedig ez szolgált prototípusként az összes további, ilyen típusú versenyautóhoz is. A kocsinak egyébként 300 lóerős, 3.0 literes, 12 hengeres motorja és négy sebességes kézi váltója van, ráadásul nyolc éven át használták európai és amerikai autóversenyeken.

További érdekessége, hogy 2006-ban első díjat nyert a Pebble Beach Concours d'Elegance-on, vagyis azon a versenyen, ahol klasszikus autók megjelenését, kinézetét díjazzák és itt mutatják be a luxusautókat gyártó cégek legújabb modelljeiket is.

"A 16 és fél milliós ár azt mutatja, hogy a piacon van érdeklődés az ilyen típusú autók iránt, a gyűjtők pedig igenis birtokolni akarják a legkiemelkedőbb darabokat, mint gyűjteményük központi darabját" - mondta McKeel Hagerty, az autógyűjtők biztosítási társaságának elnöke, aki szerint bár aukción ennyiért még sosem cserélt gazdát Ferrari, magántranzakcióban már kétszer ennyit is adtak az olasz gyár ritka sportautóiért.

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.