Fellendült az európai autópiac, a hazai viszont nem mozdul
Újra megindult az autóvásárlás Európában, Magyarországon azonban egyelőre nem ez a trend. Ennek okait kereste a Jazzy rádió Business Class című műsora Nagy Viktor, a Portfolio elemzője segítségével.
Az Európai Unióban egyedül Magyarországon esett az új autók eladása, ha összevetjük a január-októberi időszakot a 2022-es év ugyanezen időszakával.
Ezzel kapcsolatban Nagy Viktor az adásban rámutatott, hogy nem új keletű a tendencia: 2019 és 2022 között 29 százalékkal esett az eladás az Európai Unióban, és ha a nagy piacokat nézzük, a francián 31, a németen 26 százalékos volt a visszaesés. A magyar piac belesimult a trendekbe: nálunk 29 százalékkal estek az eladások.
Az idén viszont a legtöbb piac felpattant: az Európai Unióban 17, Franciaországban 17, Németországban 14, Spanyolországban 19 százalékkal nőttek az eladások, a magyar piac viszont nem.
Az alább meghallgatható beszélgetésből kiderül az is, hogy melyek a legkedveltebb autómárkák Magyarországon, miért jó őstermelőnek lenni, ha autót venne az ember, és hogy a magán- vagy a cégautók piaca az erősebb hazánkban.
(Kiemelt képünk illusztráció / Sputnik/AFP | Alexandr Kryazhev)