Az MNB informatikai hiányosságok miatt megbírságolta a Groupama biztosítót

Az MNB 32 millió forint bírságot szabott ki a Groupama biztosítóra, egyebek közt informatikai, kiszervezési, vállalatirányítási, nyilvántartási és a biztosítási ügyfélszerződéseket érintő jogsértések miatt. A feltárt szabálytalanságok megszüntetéséről a biztosítónak négy hónapon belül kell beszámolnia.

2017. május 16., 15:00

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) tájékoztatása szerint 2013 szeptemberétől vizsgálták a Groupama működését. Bár a jegybank több hiányosságot is feltárt, ezek alapvetően nem érintik a biztosító megbízható működését.

Az MNB megállapítása szerint a Groupama üzleti rendszereit nem sorolta adatvédelmi osztályokba, jogosultságkezelése, felhasználói adminisztrációja s az üzletmenet-folytonossággal kapcsolatos felkészültsége nem felelt meg a jogszabályoknak.

Hiányosságokat talált a vizsgálat az élet- és nem életbiztosítási termékek minimális és lehetséges tartalmi elemeinél, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) konstrukciók díjkalkulációjánál, illetve a kgfb adatfeldolgozási-nyilvántartási és ellenőrzési rendszereiben is. Így egyes ügyfelek nem vagy nem időben értesülhettek a várható kgfb-díjaik mértékéről, díjhátralékukról vagy – a díj nem fizetése miatti – megszűnéséről. Jogsértő módon hiányosak voltak a Groupama által az ügymenet kiszervezésére kötött szerződések, illetve maga a biztosító kiszervezési szabályzata is.

A feltárt jogsértések miatt a jegybank 26 millió forint felügyeleti és hatmillió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a biztosítóra, továbbá kötelezte a feltárt hiányosságok megszüntetésére.