Az MNB-bírság miatt nem éri hátrány a Kun-Mediátor ügyfeleit
A vonatkozó törvényi előírás alapján a korábbi Kun-Mediátor Kft. volt magánszemély ügyfeleinek a társasággal szembeni követelései egy felszámolási eljárás során a kielégítési sorrendben megelőzik az MNB által kiszabott piacfelügyeleti bírság összegét.
Mindez azt jelenti, hogy a Kun-Mediátor Kft. volt ügyfeleit semmiféle anyagi hátrány nem éri követelésük érvényesítése során a jegybank intézkedése miatt. A jegybank ezt azért hangsúlyozta, mert az elmúlt napokban a Magyar Idők cikke nyomán a sajtóban téves információk jelentek meg a bírsággal kapcsolatban, amelyek alkalmasak lehetnek az ügyfelek megtévesztésére.
Egy felszámolás alá került társaság esetében ugyanis a csődeljárásról és a felszámolási eljárásról szóló, 1991. évi XLIX. törvény 57. § határozza meg az azzal szemben követeléssel élők kielégítési sorrendjét. E jogszabály szerint ugyanakkor a (nem vállalkozásuk keretében eljáró) magánszemélyek anyagi követeléseit időben egyértelműen korábban kell teljesíteni azon intézményhez képest, amelyek adók módjára történő köztartozásokat kívánnak érvényesíteni a felszámolás során. Márpedig az MNB-ről szóló, 2013. évi CXXXIX. törvény 54. § a jegybank által jogerősen kiszabott és be nem fizetett bírságok e körbe (azaz az adók módjára behajtandó köztartozásokhoz) tartoznak.