A Malév pilótáinak mindenképpen fizetniük kell

Mintegy 30 ezer eurós költséget kell vállalnia annak a pilótának, aki fapados cégnél folytatná pályafutását.

2012. február 9., 05:32

Gyorsan el kellene helyezkedniük a Malév pilótáinak, mert 90 napi repülési szünet után próbarepülést kell végezniük, hat hónap után pedig lejár az engedélyük - mondta el Óvári Tamás, a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesületének (Hunalpa) elnöke az MTI kérdésére szerdán.

Kedden a Wizz Air és a Ryanair is tájékoztatót tartott a Malév-pilóták számára. Jelentkezési lapokat osztottak ki, és ennek alapján hívják majd be a pilótákat a felvételi beszélgetésre - közölte.

Óvári Tamás kifejtette, hogy a Ryanairnél magasabbak lennének a bérek, mint a Malévnál voltak, de mindenről - többek között a ruházatról is - a pilótáknak kell gondoskodniuk. "A Malév védőháló volt" - fűzte hozzá. A Wizz Air a Malévhoz hasonló béreket kínál. Aki a Wizz Air-hez szeretne menni, annak - az Airbus 320-as repülőgépre - mintegy 30 ezer eurós költséggel átképzést is kellene vállalnia.

A szakszervezeti vezető keserűen jegyezte meg, hogy Európában most már Magyarország az egyetlen, amelynek nincs légitársasága.

Óvári Tamás szólt arról is, hogy a 200 volt Malév-pilóta közül mintegy 80 tud elhelyezkedni, részben azért, mert a piac ennyit tud felszívni és az 55 éven felülieknek már kicsi az elhelyezkedési esélye. Ugyanakkor a kapitányokat keresik, az első tiszteket nem. A kapitányok a legképzettebbek és legalább 10 év gyakorlatuk van.

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.