A Blikk a komoly lapok babérjaira tör

Változtatni akar imázsán és a bulvár felől kicsit komolyabb irányba kíván elmozdulni a legnagyobb példányszámú napilap, a Blikk. A változástól a kiadó a példányszám megőrzése mellett az olvasói összetétel kedvező átalakulását várja, amitől a hirdetési bevételek növekedését reméli. A zsugorodó sajtóreklám piacon egyre élesebb a harc a hirdetők megnyeréséért.

2008. augusztus 19., 14:00

Új külsővel, más belső struktúrával és némileg eltérő tartalommal jelenik meg hétfőtől a legkedveltebb magyar bulvárlap, a Blikk. A tulajdonos svájci székhelyű Ringier által még a kilencvenes évek közepén bevezetett tördelési formán is jelentősen változtatnak és a tartalmon is frissíteni kívánnak. Midezzel főként azt akarják elérni, hogy magasabban kvalifikált olvasókat szerezzenek, akik jelenleg nem találnak igazi olvasnivalót a lapban, vagy ha igen, azt nem szívesen vallják be.

A főszerkesztő szerint ennek megfelelően a témakínálat és a megjelenés is komolyabb lesz a mostaninál, ám "nem színes politikai napilapot" akarnak csinálni. A fejléc nagyobb lesz, de megmarad,az egyes rovatok viszont saját színt kapnak, az újság megjelenése pedig reményeik szerint sokkal rendezettebb, olvasóbarátabb lesz. Bővebb lesz a tematika is, emiatt a jelenlegi 16-ról 20-ra emelkedik a minimális oldalszám. A napilappiacon alacsonynak számító árat azonban tartani fogják és a szerkesztőségi létszámot sem növelik, a nagyobb terjedelmet úgyanúgy száz munkatárssal állítják elő.

A megújulás célja az, hogy megerősítsék a lap piaci vezető helyét és az elvárt magysabb hirdetési bevételekkel javítsák a jövedelmezőségét. Ez nem lesz könnyű feladat, mert a magyar napilappiac igencsak telített és a nemzetközi trendeknek megfelelően egyre szűkül. A kiadó vezetése ezzel együtt abban bízik, hogy hosszabbtávon a mostani változások kedvező eredménnyel járnak.

Az újrapozícionálásra nem sajnálják a pénzt sem, a megújult lapot egy figyelemfelhívó nyereményjáték mellett saját bevallásuk szerint több száz milliós médiaértékű kampánnyal vezetik be, ami magában foglalja a Ringier-csoport saját lapjaiban megjelenő hirdetéseket is. Az újságot egyébként a Szonda-Ipsos-Gfk felmérése szerint több mint egymillióan olvassák rendszeresen, de az olvasótábor képzettség és jövedelem szerinti összetétele elmarad a komoly lapokétől, ami a hirdetési piacon érezteti a hatását: az egy olvasóra jutó bevétel jóval alacsonyabb, mint például a Népszabadság esetében.