5 tipp, amivel hűségessé tehetjük a vásárlóinkat
Kereskedőként amellett, hogy értékesítjük az árunkat vagy a szolgáltatásunkat, rendkívül fontos, hogy vásárlóinkat visszatérjenek hozzánk. Ha vevőink rendszeresen visszatérnek, biztosak lehetünk abban, hogy jól csináljuk, amit csinálunk. Az alábbiakban olyan trükköket mutatunk be, amelyek egykettőre hozzásegítenek minket ahhoz, hogy az ügyfeleinket hűségessé tegyük!
Miért fontos a vásárlói hűség?
A vásárlók bizalma és hűsége kulcskérdés lehet, bármilyen üzletünk is legyen. Ennek kiépítése pedig azzal indul, hogy egyre többen megismernek minket, ahogyan a jó hírünk szájról-szájra terjed. Amellett, hogy így külön költenünk sem kell marketingre, biztosak lehetünk abban, hogy újabb és újabb vásárlók jelennek meg nálunk azáltal, hogy ismerőseiktől hallottak megbízhatóságunkról, szakértermünkről vagy éppen baráti árainkról.
A vásárlói hűség kialakítása akár többéves folyamat is lehet, ám megéri a befektetett energiát, hiszen ezáltal idővel marketing nélkül is tudni fognak rólunk. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne támogathatnánk meg az üzletünket reklámajándékokkal vagy néhány okosan elhelyezett hirdetéssel. Ugyanakkor ne felejtsük el: a hűséget nemcsak kialakítani kell, hanem megtartani is!
5 tipp, amivel hűségessé tehetjük vásárlóinkat
Ha szolgáltatásunk és árukészletünk mindig megfelel az igényeknek, már a legfontosabbat megtettük a vásárlók megnyeréséért. Vannak azonban módszerek, melyekkel felgyorsíthatjuk a hűség kialakulásának folyamatát.
Törzsvásárlói kártya
Az egyik legalapvetőbb a hűség kialakítása szempontjából a törzsvásárlói kártya, hiszen ezzel tudjuk motiválni a vevőt, hogy gyakrabban járjon hozzánk. Természetesen ehhez elengedhetetlen, hogy szeressen hozzánk járni, ugyanis ha nem teljesítünk jól, nincs az a törzsvásárlói kártya, ami rábírja a vevőt a visszatérésre.
Egyedi igények kielégítése
Ha vásárlóinkat jobban megismerjük, megtudhatjuk, hogy mire vágynak igazán. Vegyünk egy példát: ha cukrászatunk van, ahol egy visszatérő vevőnk rendszeresen megemlíti, milyen jó lenne, ha gesztenyés tortát is árulnánk, mi pedig egy következő alkalomra ilyesmit is készítünk, máris megnyerhetjük őt magunknak. Ha tehát ilyen apróságokra is odafigyelünk, biztosak lehetünk abban, hogy hosszabb távra lekötelezzük a vásárlót. És ami ennél is fontosabb: boldoggá tesszük, amit sokáig nem fog elfelejteni nekünk.
Reklámajándék
Egy-egy reklámajándék is ösztönző lehet. Ilyesmit osztogathatunk akkor, amikor úgy tartjuk jónak, ám ha üzletünk épp születésnapot vagy egyéb mérföldkövet ünnepel, akkor is tökéletes lehet egy, a logónkkal ellátott füzet, naptár vagy golyóstoll, amit a következő év során használni tud a vevő. Ezáltal nem tolakodunk, ugyanis ténylegesen olyan tárgyat adunk neki, ami hasznára lehet.
Alkalmazottak
Amennyiben van alkalmazottunk, rendkívül fontos, hogy boldognak lássuk őt. Egy olyan üzlet esetén, ahol az alkalmazottak találkoznak a vevővel – legyenek akár recepciósok, kiszolgálók vagy valamelyik szállítóautónk sofőrjei –, különösen fontos, hogy örömmel végezzék munkájukat!
Apró figyelmesség
A mai rohanó világban sokszor a legalapvetőbb emberi interakciókkal nem találkoznak az emberek. Mindig mosollyal, jókedvvel és a napszaknak megfelelő köszönéssel várjuk őket, ezáltal is arra buzdítva őket, hogy térjenek vissza hozzánk a jövőben is.
Ha úgy érezzük, már olyan a viszony, bátran érdeklődjünk hogylétük felől! Ezzel is szívükbe férkőzhetünk, ugyanis kevesen találkoznak manapság ilyen jellegű közvetlenséggel. Az ilyen apró gesztusok is tehetnek róla, hogy gyakorta visszajárjanak hozzánk a vevők.
Mit tehetünk még?
Ezeken felül nagyon fontos a megújulás, hiszen legyen bármilyen jó az árukészlet és lehetünk bármennyire megnyerőek, alkalmazkodnunk kell a vevői igények változásához. Míg alkalmazzuk az olyan technikákat, mint a reklámajándékok vagy a hűségkártya, ne felejtsük el: a legfőbb feladatunk az, hogy ki tudjuk szolgálni a vevőket. Próbáljuk megtalálni az egyensúlyt! Legyünk kreatívak a vásárlói hűség megnyerésének tekintetében, de ne feledkezzünk el arról sem, amiért a vevők valóban hozzánk járnak, legyen az áru vagy szolgáltatás.
A vásárlók hűségének kialakítása számos tényezőn múlhat: az alkalmazottak hozzáállásán, a reklámajándékokon, szolgáltatásunk és áruink minőségén is. Ha mindent megteszünk azért, hogy a vásárlók megbecsülve és biztonságban érezzék magukat nálunk, biztosra vehetjük, hogy akár magasabb összeget is hajlandóak kiadni azért, amit kínálunk – hiszen tudják, hogy nemcsak ezekért fizetnek, hanem értünk is.
(x)