Átalakítják a Netflixet, ezek a legfontosabb változások
A Netflix folyamatosan vezet be újdonságokat, hogy ezzel is még élvezetesebbé tegyék a felhasználóknak a filmek vagy sorozatok nézését.
Korábban a 168.hu is többször írt arról, hogy a Netflix folyamatosan fejleszti a szolgáltatását, ezzel szeretnék kényelmesebbé tenni az otthoni mozizást, és persze még több felhasználót szerezni. Most a cég azt jelentette be, hogy jelentős frissítéseket hajtanak végre, és a mesterséges intelligenciát is bevonják, derül ki a 24.hu cikkéből.
Ilyen lesz a Netflix új felülete
A Netflix bejelentette, hogy jelentős dizájnfrissítést és mesterséges intelligencia-alapú fejlesztéseket vezet be a tévés platformján – olvasható a streamingóriás hivatalos közleményében. A cél az, hogy a felhasználói élmény még intuitívabb és személyre szabottabb legyen.
Az új kezdőlap letisztultabb elrendezéssel és gyorsbillentyűkkel érkezik: a „Keresés” és „Saját listám” fülek például a képernyő közepére kerülnek, így egyszerűbb lesz az eligazodás. Továbbá már a kiválasztás előtt részletesebb információk jelennek meg a műsorokról. A Netflix hangsúlyozza, hogy a tartalomajánlások is fejlődnek, az új rendszer jobban igazodik majd a nézők aktuális hangulatához és érdeklődési köréhez.
Ezzel párhuzamosan fokozatosan vezetik be a generatív mesterséges intelligenciát, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználók részletes szöveges leírás alapján kérjenek ajánlásokat. Első körben ez a funkció csak iPhone-felhasználók számára lesz elérhető. Az újítások között egy TikTok-szerű keresési felület is helyet kap, ahol rövid videók segítenek a műsorválasztásban. A Netflix szerint az átalakított tévés felület bevezetése a következő hetekben és hónapokban várható, de az MI-funkció pontos indulási dátuma egyelőre nem ismert.
Több országban is árat emel a Netflix
Korábban a 168.hu is megírta, hogy januárban ismét árat emelt a Netflix. Premium díjcsomagja az USA-ban havonta csaknem 25 dollárba kerül. A Netflix legutóbb 2023 októberében emelte meg előfizetési díjait, ami tavaly augusztusban ért el a magyar piacra, emellett a cég most először emeli meg a 2022-ben bevezetett, reklámokat tartalmazó díjcsomag havi díját.
A Netflix sokáig veszteséget halmozott a rendkívül magas költségek mellett előállított egyedi tartalmak miatt. Az elmúlt évtized piaci expanziója azonban meghozta a várt eredményt, a cég ugyanis az előző negyedévben rekord mértékű, összesen 19 millió új előfizetővel tudta növelni a globális felhasználói bázisát. Azaz a Netflix felhasználóinak száma mostanra meghaladta a 300 millió főt.
(Kiemelt képünk illusztráció, Fotó: Pixabay)