A covid sem állítja meg a globális zeneipar szárnyalását
Több mint hét százalékkal nőtt a bevétel, amelynek kétharmadát már a streaming-szolgáltatások adják.
A globális zeneipar bevételei 7,4 százalékkal nőttek 2020-ban, elérve a 21,6 milliárd dollárt – közölte kedden kiadott éves jelentésében a nemzetközi hanglemezipari szövetség (IFPI), amely szerint a tavalyival együtt hatodik egymást követő éve nőttek az ágazat bevételei.
A zeneipar legnagyobb forgalmazóinak számító streaming-zeneszolgáltatásoknak – beleértve a fizetős és az ingyenes változatokat – a bevételei 19,9 százalékkal, 13,4 milliárd dollárra nőttek, a globális zeneipar bevételeinek 62,1 százalékát adva.
A fizetős streaming-zeneszolgáltatások bevételei 18,5 százalékkal nőttek, és 443 millió előfizetőjük volt 2020 végén.
Az IFPI szerint a streaming-szolgáltatások növekedése ellensúlyozta a fizikai értékesítésekben bekövetkezett 4,7 százalékos csökkenést.
A koncertek és fesztiválok elmaradásával a zeneművek előadásából származó bevételek 10,1 százalékkal csökkentek.
Továbbra is Latin-Amerikában növekedtek a leggyorsabban a zeneipar bevételei: 2020-ban 15,9 százalékkal. Ázsiában 9,5 százalékkal, Afrikában és a Közel-Keleten 8,4 százalékkal, az Egyesült Államokban és Kanadában 7,4 százalékkal, Európában 3,5 százalékkal nőttek a zeneipar bevételei.
Az év legtöbb eladást produkáló előadói a BTS, Taylor Swift, Drake, a The Weeknd és Billie Eilish voltak.
(Kiemelt kép: Taylor Swift amerikai énekesnő fellép a Grammy-díjak 63. átadási ünnepségén a Los Angeles-i Convention Centerben 2021. március 14-én. A zeneszámokat felvételről mutatták be. Fotó: MTI/AP/CBS/Recording Academy)