Újabb Danone-bukta

Már megint kiderült, hogy pusztán ügyes reklámozással nem lehet jóllakatni a fogyasztót. Hét hónapi előkészület után a Danone feladta azt a tervét, hogy Franciaországban piacra dobja csonterősítőként beharangozott Densia nevű joghurtújdonságát: a laboratóriumi tesztelések ugyanis egyáltalán nem igazolták a terméknek tulajdonított előnyös élettani hatásokat.

2010. szeptember 13., 16:21

A cég szóvivője azzal a – mutatós, bár nem túl meggyőző - magyarázattal indokolta a friss tejtermékek forgalmazásában világelső élelmiszergyártó döntését, hogy előzetes felméréseik szerint a francia vásárlók „nem mutatnak érdeklődést a kalciumfogyasztás növelése iránt”.

A Danone termékcsalád legifjabb képviselőjével, a Densiával, mely Olaszországban és Spanyolországban már évek óta forgalomban van, a menopausa korába lépett idősebb női korosztályt kívánta megcélozni az óriásvállalat. Ez az igen népes réteg Franciaországban jelentős vásárlóerőt képvisel.

Az egészséges életmódot propagáló marketing szerint a Densia fogyasztása a csontritkulás rémétől fenyegetett generáció napi kalcium- és D-vitamin szükségletének 50 százalékát képes fedezni. Kár, hogy ezt tudományosan semmivel nem sikerült alátámasztani.

A Densia ugyanabba a termékcsaládba tartozik, mint az Actimel és az Actívia probiotikus joghurt: mindkettőt azzal a vonzó jelszóval ajánlották a fogyasztók figyelmébe, hogy aktív élőflórát juttat a szervezetbe, s ezáltal növeli az immunrendszer védekezőképességét. A klinikai vizsgálatok ezt egyik joghurtnál sem erősítették meg (viszont kifogásolták magas cukortartalmát), s emiatt a Danone-t kötelezték a vásárlóközönséget félrevezető reklám leállítására, s büntetést is kiróttak a vállalatra.

Nagy mellélövés volt a 2007 februárjában bevezetett, kozmetikai erényekkel felruházott Essensis joghurt is, amelynek bőrfinomító képességével büszkélkedett a gyártó, de a klinikai vizsgálatok negatív eredménye után ettől a reklámtól is búcsúznia kellett, sőt, 2009 márciusában a cég kénytelen volt beszüntetni a termék forgalmazását is.

S alig egy év múltán, most megint bezsebelt egy méretes nyaklevest a Densiával.

Az első sajtóvisszhangok szerint a Danone ezzel válaszút elé érkezett: el kell döntenie, hogy a jövőben is házhoz megy-e az újabb pofonokért, vagy feladja a kudarcosnak bizonyult erőltetett egészségkampányt, és inkább termékeinek élvezeti értékét hangsúlyozva próbálja meg növelni fogyasztóinak táborát.