Tűzveszély miatt hívnak vissza közel egymillió autót
A visszahívásra pedig egyelőre nincs lehetőség az alkatrészhiány miatt.
Levélben értesítette ügyfeleit a Mercedes-Benz, hogy egy meghibásodás hatására fennáll a veszélye annak, hogy több autójuk is kigyulladhat, ezért arra kérték ügyfeleiket, óvatosan használják az autóikat. A német lapokhoz kiszivárogatott levél hitelességét a cég elismerte, és hozzátették: a hiba az OM654 és OM656 kódjelű négy-, illetve hathengeres dízelmotorokat érinti. Az alkatrészhiány miatt azonban egyelőre nincs lehetőség a visszahívásra.
A márka anyavállalata, a Daimler azt javasolja, hogy érintett ügyfelei a lehető legkevesebbet vagy inkább ne is használják autóikat, amíg a javítás nem történik meg. A német Bild lap információi szerint ez nagyjából 800 ezer autót és annak tulajdonosát érinti világszerte, írja az Infostart. Az érintett típusok:
- GLE/GLS (167-es gyári kódú padlólemez)
- C-osztály (205 platform, 2014-2021)
- E-osztály (2016 után, 213-as Baumuster)
- S-osztály (222 platform, 2013-2021)
- S-osztály (223 platform, 2021-től)
- E-osztály Coupe/Convertible (238 platform)
- GLC (253 platform)
- CLS (257 platform)
- G-osztály (463 platform)
A meghibásodás oka a vákuumvezérlésű vízpumpában a vákuumrendszer és a hűtőfolyadék-rendszer között kialakult szivárgás lehet. Emiatt hűtőközeg juthat a vákuumos vezérlőrendszerbe, amely korrodálhatja az elektromos átkapcsoló szelepet, így egyes alkatrészek felhevülhetnek, és a cég szerint „nem zárható ki teljesen a tűzveszély”. A tervek szerint egy, a vákuumrendszerben lévő váltószelep cseréjével és szoftverfrissítéssel orvosolják majd a hibát, az első járművek pedig már januárban sorra kerülhetnek.
(Kiemelt képünk illusztráció: Egy dolgozó telefonál egy Mercedes-Benz B osztályú autó mellett a szerelőüzemben, a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában 2013. szeptember 30-án. Fotó: Ujvári Sándor / MTI)