Szélenergiából jármű-üzemanyag

2020-ra kereken egymillió elektromos meghajtású autó közlekedik majd a német utakon. A járművek meghajtását a jövőben a szél-energiából nyert mesterséges földgáz és hidrogén is biztosítja majd és a gazdaságos közlekedést annak összehangolása segíti. Erről írt az Audi vezérigazgatója.

2011. augusztus 4., 15:48

Rupert Stadler a Handelsblattban megjelent cikkében elemezte, milyen következményei lesznek, hogy Németország lemond az atomenergia alkalmazásáról. A nagyvállalat vezetője emlékeztetett, hogy hosszabb távon a szénhidrogénekből származó energia is véges, hiszen a feltörekvő országok rohamosan fejlődnek s a következő évtizedekben a jelenlegi 6-ról 9 milliárdra növekszik a világ népessége. Az emberiség 70 százaléka Sanghajhoz, Mumbaihoz hasonló mega-városokban él majd, metropolisokban, amelyek már ma a globális energia-fogyasztás háromnegyedét adják. Új gondolkodásra, hatékony ellen-rendszabályokra és jelentős technológiai ugrásokra van szükség, mutatott rá.

Napjainkban 600 millió autó fut a világ útjain. Számuk még egyszer akkora lesz, ha Kína eléri az átlag színvonalat, az 500 autót minden 1.000 lakosra. Bár ez a fejlődés sokak számára ijesztő, az Audi vezetője szerint nincs jogunk megtagadni a fejlődő államok polgáraitól a mobilitásnak azt a jogát, amelyet a fejlettebb országok évtizedek óta élveznek.

A megoldás: az elképzelhető leghatékonyabb technológiákkal biztosítani a mobilitást. Stadler szerint ez a kihívás nagy esélyt jelent a járműgyártóknak, az iparág a jövőben is az újítás központi forrása lehet, hiszen csak a német autóipar évi 20 milliárd eurót fordít kutatásra és fejlesztésre.

Elektro-autó és összehangolt közlekedés

Különösen nagy kihívást jelent az elektromos meghajtás – nem csak az autóipar, hanem a politika, az energia-szektor s természetesen a társadalom számára. „A konnektorból feltölthető autónak csak akkor van értelme, ha megvan hozzá a megfelelő infrastruktúra és az áram megújuló forrásokból származik”- hangsúlyozza.

Az egészet áttekintő gondolkodásra van szükség: ezért dolgozik például az Audi a közlekedési folyamatok optimalizálásán is. A jövő autói úgy fognak közlekedni, mint a halrajok, mozgásukat egymással és a környezettel összehangolva – ez jelentősen csökkenti a fogyasztást. Ugyanakkor a vállalat részt vesz a szél-energia új típusú felhasználásának kutatásában, amely lehetővé teszi ennek az energiának a raktározását és később felhasználását. Az új berendezések a szél energiáját mesterséges földgázzá és hidrogénné alakítják át. Ez az E-gas technológia Németország számára, amelynek jól kiépített földgáz-infrastruktúrája van, különösen előnyös, hiszen az így nyert energiát meglévő tárolókban tudják elhelyezni.

2020-ban egymillió elektromos meghajtású autó fut majd a német utakon és megoldható, hogy valamennyi megújuló forrásból származó energiát használjon – írta többek között az Audi főnöke.

Az egész krasznodari régióra kiterjedő vészhelyzetet hirdettek Oroszországban azután, hogy immár 10 napja, két olajat szállító orosz tankerhajó balesete óta ömlik az olaj a Fekete-tengerbe.