„Perverz vészmadarak” jósolják csak a sajtó végét

Rupert Murdoch ausztrál médiamágnás időről-időre bombasztikus kijelentéseket tesz a média jövőjéről. Egyszer a nyomtatott sajtó közelgő végét vizionálja, máskor pedig ennek épp az ellenkezőjét. Legutóbbi nyilatkozatában az arany középutat választotta, szerinte az internet előretör ugyan, de a lapok azért megmaradnak. Azt viszont most sem mulasztotta el, hogy odaszúrjon a szerinte vészmadár és perverz újságíróknak.

2008. november 18., 16:08

Murdoch szerint akik azt jósolják, hogy az internet meggyilkolja az újságokat, szerencsétlen cinikusok, akik képtelenek megérteni, hogy az online világ az információéhes közönség újabb hatalmas piaca. Az internet lehetőséget és egyben kihívást is jelent, a lapok azonban mindig jelen lesznek - ilyen vagy olyan formában - hangoztatta Murdoch, az általa alapított News Corp. vállalat elnök-vezérigazgatója, aki számos nagy tekintélyű lap, egyebek között a londoni The Times tulajdonosa, de övé a Fox News, a Dow Jones és a MySpace internetes kapcsolatépítő portál is.

Úgy tűnik, túl sok újságíró leli perverz örömét abban, hogy saját közelgő kimúlását csócsálja. A vészmadarak és borongók ellenére én hiszem, hogy az újságok még új csúcsokra érnek el a XXI. században - mondta az Amerikában rögzített, majd az ausztrál ABC televízióban sugárzott beszédében a médiacézár. Szerinte az emberek ma jobban ki vannak éhezve az információra, mint valaha, és a hagyományos sajtó még mindig őrzi hajszálnyi előnyét az új médiumokkal szemben, mivel az olvasók megbízhatóbbnak tartják őket. A fogyasztók ma is azt akarják, amit mindig: olyan forrást, amelyben bízhatnak. Ezt pedig a múltban a lapok biztosították. És a jövőben is ez fogja az újságokat naggyá tenni – jelentette ki.

Hozzátette: a lapok a jövőben kézzelfogható tárgyakból olyan hírforrásokká válnak, amelyek különféle módon jutnak el a felhasználókhoz, és rendkívül rugalmasan alkalmazkodnak hozzájuk. Murdoch szerint a valódi feladat nem a papírra nyomtatás, hanem a nagyszerű újságírás és ítélőképesség szolgáltatása. A kézbesítés módja ugyan megváltozhat az előttünk álló évszázadban, de a tartalmaink potenciális olvasói megsokszorozódnak – fejtette ki jövőképét. A médiamogul azt hangsúlyozta, hogy a fő kihívást és lehetőséget most a személyre szabható tartalmak jelentik.