Eltűnik a Pepsi a boltok polcairól

Négy európai ország elégelte meg a folyamatos áremelkedést és beszüntetik a PepsiCo termékek forgalmazását az egyik legnagyobb élelmiszerláncnál.

2024. január 6., 15:18

Szerző:

A folyamatos áremelkedések olyannyira nem tetszettek a vásárlóknak, hogy négy európai országban úgy döntöttek, nem forgalmazzák tovább a PepsiCo termékeit – írta meg az EuroNews.com. A Pepsi mellett ráadásul a Lay’s chipsek, a Doritos termékek, a Lipton teák és a Quaker kedvelői is hiába keresik kedvenc nassolnivalóikat, melyeket szintén az amerikai cég gyárt. A PepsiCo közleményében úgy reagált, hogy már hónapok óta tárgyalásokat folytatnak a Carrefour multinacionális kis- és nagykereskedelmi vállalattal annak érdekében, hogy termékeink továbbra is elérhetők legyenek az üzletekben.

Döbbenetesen sok, több mint 9000 boltot érint a döntés Franciaországban, Belgiumban, Spanyolországban és Olaszországban. 

A PepsiCo hét egymást követő negyedévben is kétszámjegyű százalékos áremelést hajtott végre. A cég profitja nőtt ugyan, de a magasabb árak visszavetették az eladásokat. A termékek is egyre kisebbek lettek, a PepsiCo vezetői azt nyilatkozták, hogy nem trükkös marketingfogás volt, hanem a kényelem és a fogyasztói igények kielégítése érdekében csökkentették a csomagok méretét.

A cég a gabona és az étolaj magasabb költségeire hivatkozott az inflációt jóval meghaladó áremelések kapcsán.

(Kép forrása: pexels.com)

Tavaly a második világháború óta a legjelentősebb mértékben emelkedett az antiszemita incidensek száma világszerte, különösen az iszlamista Hamász október 7-i terrortámadása, és az azt követő gázai háború óta - szögezte le vasárnap kiadott éves közös jelentésében a Tel-Avivi Egyetemen székelő Kortárs Európai Zsidóság Intézete és az amerikai Rágalmazás-ellenes Liga (Anti-Defamation League).