Eltűnik a Pepsi a boltok polcairól
Négy európai ország elégelte meg a folyamatos áremelkedést és beszüntetik a PepsiCo termékek forgalmazását az egyik legnagyobb élelmiszerláncnál.
A folyamatos áremelkedések olyannyira nem tetszettek a vásárlóknak, hogy négy európai országban úgy döntöttek, nem forgalmazzák tovább a PepsiCo termékeit – írta meg az EuroNews.com. A Pepsi mellett ráadásul a Lay’s chipsek, a Doritos termékek, a Lipton teák és a Quaker kedvelői is hiába keresik kedvenc nassolnivalóikat, melyeket szintén az amerikai cég gyárt. A PepsiCo közleményében úgy reagált, hogy már hónapok óta tárgyalásokat folytatnak a Carrefour multinacionális kis- és nagykereskedelmi vállalattal annak érdekében, hogy termékeink továbbra is elérhetők legyenek az üzletekben.
Döbbenetesen sok, több mint 9000 boltot érint a döntés Franciaországban, Belgiumban, Spanyolországban és Olaszországban.
A PepsiCo hét egymást követő negyedévben is kétszámjegyű százalékos áremelést hajtott végre. A cég profitja nőtt ugyan, de a magasabb árak visszavetették az eladásokat. A termékek is egyre kisebbek lettek, a PepsiCo vezetői azt nyilatkozták, hogy nem trükkös marketingfogás volt, hanem a kényelem és a fogyasztói igények kielégítése érdekében csökkentették a csomagok méretét.
A cég a gabona és az étolaj magasabb költségeire hivatkozott az inflációt jóval meghaladó áremelések kapcsán.
(Kép forrása: pexels.com)