Borattal reklámozza magát Kazahsztán, pedig eddig utálták

A kaukázusi ország eddig sértésnek vette Sacha Baron Cohen ál-kazah, fiktív riporterének tevékenykedését, most ott tartanak, hogy a karakter szava járásával reklámozzák az országot.

2020. október 26., 19:17

Szerző:

A Sacha Baron Cohen által megformált Borat súlyos paródiája az amerikaiak által külföldiekről alkotott sztereotípiáknak, de a kazah vezetés nem igazán örült annak, hogy országuk a Borat-filmben (vagy már filmekben) egy elmaradott, antiszemita, homofób, nőgyűlölő helynek látszik - írja a Kreatív reklámipari szakportál.

Úgy tűnik azonban, a kazah turisztikai hivatal megbékélt a helyzettel, és inkább előnyt kovácsolnak a karakter népszerűségéből. Az új országimázs kampányuk szlogenje ugyanis a Borat karakterével összenövő Very nice! felkiáltás lett.

Az ötletgazda,Yermek Utemissov szerint Kazahsztán fiataljait már nem bántja annyira Cohen szatírája, mint a szüleiket.

"Ez egy szatíra, a filmben bemutatott Kazahsztánnak semmi köze a valódi országhoz. Azért választottam Kazahsztánt a filmemhez, mert ez volt az a hely, amiről szinte senki sem tudott semmit az USA-ban. Így aztán mi egy vad, komikus, hamis világot építhettünk fel az országról a filmekben. Az igazi Kazahsztán valójában egy gyönyörű ország, modern és büszke polgárokkal - épp az ellenkezője a Borat-féle verziónak" - reagált a megbékélés hírére Sacha Baron Cohen egy közleményben.

A kampány további részleteiről a Kreatív cikkében olvashat.