Vitézy Dávid fontos bejelentést tett

Fejlemény történt a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia kialakításában. 

2022. február 15., 11:37

Szerző:

Aláírtuk a szerződést a Duna alatti vasúti összekötő alagút építésének környezetvédelmi hatástanulmányának elkészítésére és a környezetvédelmi engedélyek megszerzésére, olvasható Vitézy Dávid közösségi oldalán. A közbeszerzést a Főmterv Zrt. nyerte és nettó 850 millió forintért végzi el a feladatot. A projekt célja, hogy a Duna alatti vasúti alagút és kapcsolódó szakaszok környezetvédelmi engedélyét megszerezhessék.

„A projekt európai uniós társfinanszírozással valósul meg, a tavalyi pályázatunknak köszönhetően az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) uniós alapból 500 millió forintos támogatást kaptunk a Nyugati pályaudvar és Kelenföld közötti vasúti alagút tervezésére, a Kormány pedig ugyanekkora önrésszel egészíti ki az összeget”

– írja Vitézy Dávid. „A Kormány által tavaly év végén elfogadott, a fejlesztéseket 2040-ig egységes keretbe foglaló és programozó Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia kulcseleme az elővárosi vonalak közötti kapcsolatot megteremtő belső, átmenős összeköttetések megteremtése”, tette hozzá.

Vitézy szerint a  legnagyobb jelentősége a Kelenföldet a Széll Kálmán tér érintésével a Nyugati pályaudvarral összekötő vasúti alagút lesz. A szakember úgy véli, hogy az alagút megépítése „ugrásszerű fejlődést hoz majd az agglomerációs, a Budapesten belüli és a térségeket összekötő távolsági vasúti közlekedésében egyaránt”.  Kiemelte: a környezetre jelentős hatást gyakorló tevékenységek megkezdését megelőzően, illetve azok bővítése előtt környezeti hatásvizsgálati eljárás lefolytatása szükséges.

„A környezeti hatásvizsgálat a Kelenföld pályaudvar–Rákosrendező pályaudvar, illetve a Városligeti elágazás közötti szakaszra, ezen belül az alagútra és a csatlakozó földfelszíni vasúti létesítményekre terjed ki.  Tehát nem csak maga az alagút, hanem az új kétszintes Nyugati pályaudvar (melynek tervpályázata folyamatban van), illetve a váci és ceglédi vonalról beérkező szakaszok fejlesztése is a munka része”

– fogalmazott Vitézy Dávid. 

(Kiemelt kép: Vitézy Dávid beszédet mond a Közlekedési Múzeum Volt egyszer egy Északi... a történet folytatódik című tárlatának megnyitóján az Északi Járműjavító Dízelcsarnokában 2021. július 15-én. Fotó: Karancsi Rudolf / 168.hu)