Traktor előzte meg a MÁV motorvonatát
A nem mindennapi teljesítményről videófelvétel is készült.
Egy régebbi MTZ traktornak az utakon közlekedő egyre gyorsabb járművek mellett, aligha lenne esélye arra, hogy bármit vagy bárkit megelőzzön. A MÁV viszont most tálcán kínálta a lehetőséget a kalandvágyó traktorosnak: MTZ vs. BZ a Konyár-Derecske közötti szakaszon – szúrta ki a Telex.
A lap figyelmét egy olvasója hívta fel a különös versenyre. Egy helyi gazda úgy döntött: a nem éppen tegnap gyártott, belarusz gyártmányú MTZ traktorával száll versenybe a MÁV motorvonatával szemben. Mint írják, ezek a régebbi traktorok nem szélsebes tempójukról ismertek, de a MÁV lassújelei mellett bármilyen csoda megtörténhet, ahogy ez a videóból is kiderül:
Megizzadt a traktor, de legyűrte a vonatot
A MÁV BZ motorkocsijai már-már megalázó vereséget szenvedtek a traktorral szemben, pedig a traktor motorjának hangján hallani, hogy volt némi küzdelem. Az előzés közben, látva, hogy győztes lesz a harc, a traktor sofőrje elégedetten intett át a vonaton zötyögő utasoknak. Fontos kiemelni, hogy a vonat körülményei nehezítettek: hiába a versenyszituáció, a sínek állapota miatt nem gyorsíthat a mozdonyvezető.
Az eset egyébként a MÁV 106-os számú, Debrecen-Nagykereki vonalán történt, a Konyár és Derecske közötti szakaszon. A vonat vesztét a 104-145. szelvény között kitűzött 20 km/h-s korlátozás (lassújel) okozta. Olvasónk szerint a traktor eközben kilencedik fokozatban, teljes gázzal haladt előre, körülbelül 35 km/h-val „száguldhatott”.
A lap emlékeztet: maga Lázár János, építési és közlekedési miniszter beszélt arról a Telex podcastjában, hogy a 8500 kilométeres magyarországi vasúthálózatból nagyjából 4000-5000 kilométernyi szorulna azonnali javításra, ami a teljes infrastruktúra több mint fele. Hasonló előzés már elő is fordult Magyarországon, akkor egy csigajelmezbe bújt aktivista futotta le a Mátészalka-Debrecen között közlekedő menetrend szerinti vonatot.
Az utóbbi időben vitatható döntések születtek
MInt arról beszámoltunk, múlt év őszén számos vasótvonalat bezárt a MÁV. Akkor ezt írták:
„Nem egyes vonalak vagy vonalcsoportok, hanem a regionális vonalhálózat egészét illetően vizsgáljuk azt, hogyan lehet a leginkább üzembiztos, kiszámítható és fenntartható közlekedést biztosítani az utasainknak.”
A Magyar Közlekedési Klub nem fogalmazott ilyen óvatosan, szerinük Magyarországon semmi jel nem utal arra, hogy bármi megállítaná a vasúti szolgáltatás szétesését. Térképen mutatták be az ország vasúti hálózatának (vissza)fejlődését.
(Kiemelt képünk forrása: Képernyfotó a motorvonat és traktor viadalát megörökítő videóból)