Nem cáfolja a MÁV az újabb hét vasútvonal bezárásáról szóló híreket

Újabb hét vasútvonalat zárnának be az Indóház értesülései szerint. A MÁV szerint nem született ilyen döntés, de „vizsgálják hogyan lehet a leginkább üzembiztos, kiszámítható és fenntartható közlekedést biztosítani az utasainknak”.

2023. augusztus 8., 18:39

Szerző:

Újabb hét kisebb jelentőségű vasútvonalat zárna be a vasúti közlekedésért is felelős Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) – értesült a az Indóház. „Nem csodálkoznánk, ha a halállistára küldött hét vonal között találnánk a szabolcsi Nyíregyháza–Nyírbátor–Mátészalka–Fehérgyarmat–Zajta (113-as) két végét: a nyírbátori és a zajtai szakaszt, melyeken az elmúlt években már többször is majdnem feladták a forgalmat. Az ország egyik legramatyabb pályaállapotaival bíró vicinális, a 35-ös számú Siófok–Kaposvár vonal is jó esélyekkel indul a bitófáért. De egyes dél-alföldi vaspályák agóniájának is véget vethetnek, például az augusztus 1-jével félig „módváltott” 146-os Kiskunfélegyháza–Lakitelek–Kunszentmárton vonal kiskunfélegyházi oldalának vagy a 147-es (Kiskunfélegyháza–Szentes–Orosháza) vonal mindössze napi néhány vonatot kínáló orosházi felének” – írja a vasúti szaklap.

Az Indóház a MÁV-ot is megkereste, mint írják a kapott válaszok „nem cáfolják, ellenben árnyalják értesüléseinket, azaz továbbra is napirenden van a mellékvonali módváltás kérdése”. Az állami vállalat ugyanis azt írta:

„Nem született döntés arról, hogy további mellékvonalakon kerülne sor közlekedésimód-váltásra. Nem egyes vonalak vagy vonalcsoportok, hanem a regionális vonalhálózat egészét illetően vizsgáljuk azt, hogyan lehet a leginkább üzembiztos, kiszámítható és fenntartható közlekedést biztosítani az utasainknak. Az augusztus elsejétől – tíz mellékvonalon – érvényes közlekedésimód-váltás is ennek a folyamatnak a része. A próbaidőszak tapasztalatait az év végén közösen értékeli ki a tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV–Volán csoport.”

(Kiemelt képünk illusztráció. Jegykezelő áll a Balassagyarmat-Ipolytarnóc között közlekedő motorvonat lépcsőjén, Balassagyarmaton2012. márciusában. MTI Fotó: Komka Péter)

Megtörni látszik a kutasok ellenállása? Hétfő kora délutáni hatállyal a Mol az összes töltőállomásán 10 forinttal csökkentette az üzemanyagok árát, vagyis – nagykereskedelmi árváltozás híján – az árrését. 

A Szabad Európa kiperelte az autópálya-koncessziós szerződés mellékleteit, és kiderült, hogy 15-17 ezer milliárd forintba kerülhet az adófizetőknek az, hogy a kormány kiszervezte a hazai gyorsforgalmiút-hálózat nagy részét. Az üzletet elnyerő hét magántőkealapról kiderült, hogy négy Szíjj László, három pedig Mészáros Lőrinc kormányközeli üzletember százszázalékos tulajdonában van – írja a lap.

Kedden túlnyomóan derült, száraz időre van kilátás. Európa időjárását egy kiterjedt anticiklon befolyásolja. Napközben többfelé megélénkül, kedden a Dél-Dunántúlon időnként meg is erősödik a délkeleti, keleti szél.

Olyan szabályokat akartak bevezetni a koreaiak által vezetett iváncsai akkumulátorgyárban, ami kiverte a biztosítékot a magyar munkavállalóknál. Nem mondják meg, mi az oka, ha rosszul lesznek a dolgozók a munkahelyükön, a szigorú biztonsági előírásokra viszont nagyon odafigyelnek, a telefonok kamerája le van takarva, amit a biztonsági szolgálat ellenőriz is. A Házon kívülnek az iváncsai akkumulátorgyár két dolgozója mesélt arról arc és név nélkül.