Nem cáfolja a MÁV az újabb hét vasútvonal bezárásáról szóló híreket

Újabb hét vasútvonalat zárnának be az Indóház értesülései szerint. A MÁV szerint nem született ilyen döntés, de „vizsgálják hogyan lehet a leginkább üzembiztos, kiszámítható és fenntartható közlekedést biztosítani az utasainknak”.

2023. augusztus 8., 18:39

Szerző:

Újabb hét kisebb jelentőségű vasútvonalat zárna be a vasúti közlekedésért is felelős Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) – értesült a az Indóház. „Nem csodálkoznánk, ha a halállistára küldött hét vonal között találnánk a szabolcsi Nyíregyháza–Nyírbátor–Mátészalka–Fehérgyarmat–Zajta (113-as) két végét: a nyírbátori és a zajtai szakaszt, melyeken az elmúlt években már többször is majdnem feladták a forgalmat. Az ország egyik legramatyabb pályaállapotaival bíró vicinális, a 35-ös számú Siófok–Kaposvár vonal is jó esélyekkel indul a bitófáért. De egyes dél-alföldi vaspályák agóniájának is véget vethetnek, például az augusztus 1-jével félig „módváltott” 146-os Kiskunfélegyháza–Lakitelek–Kunszentmárton vonal kiskunfélegyházi oldalának vagy a 147-es (Kiskunfélegyháza–Szentes–Orosháza) vonal mindössze napi néhány vonatot kínáló orosházi felének” – írja a vasúti szaklap.

Az Indóház a MÁV-ot is megkereste, mint írják a kapott válaszok „nem cáfolják, ellenben árnyalják értesüléseinket, azaz továbbra is napirenden van a mellékvonali módváltás kérdése”. Az állami vállalat ugyanis azt írta:

„Nem született döntés arról, hogy további mellékvonalakon kerülne sor közlekedésimód-váltásra. Nem egyes vonalak vagy vonalcsoportok, hanem a regionális vonalhálózat egészét illetően vizsgáljuk azt, hogyan lehet a leginkább üzembiztos, kiszámítható és fenntartható közlekedést biztosítani az utasainknak. Az augusztus elsejétől – tíz mellékvonalon – érvényes közlekedésimód-váltás is ennek a folyamatnak a része. A próbaidőszak tapasztalatait az év végén közösen értékeli ki a tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV–Volán csoport.”

(Kiemelt képünk illusztráció. Jegykezelő áll a Balassagyarmat-Ipolytarnóc között közlekedő motorvonat lépcsőjén, Balassagyarmaton2012. márciusában. MTI Fotó: Komka Péter)