Tízmilliókat költöttek az önkormányzatok a megyei lapoknál PR-cikkekre

2018. július 5., 14:28

Szerző:

Saját honlapot, újságot, rádiót és néha helyi tévét is fenntart sok vidéki önkormányzat, hogy a helyik lakosság értesüljön arról, hogy mi történik a településen. Az önkormányzatok mégis gyakran nagy összegeket fizetnek azért, hogy a megyei lapokban is megjelenhessenek. A megvásárolt, a városvezetést jó színben feltüntető cikkeknek van egy olyan következménye is, hogy az állami hirdetésekkel kibélelt, kormányközeli oligarchák által felvásárolt újságok kevésbé lesznek kritikusak a városvezetéssel – írja az Átlátszó.

Eger városa például 2014-ben megállapodást kötött a Heves Megyei Hírlappal, hogy a város havi 234 ezer forintért egy oldalnyi PR-cikket kap. Cserébe a lapnak tilos az önkormányzat

„jó hírnevét, hitelképességét sértő, azt veszélyeztető tények állítása, híresztelése, vagy erre utaló magatartás tanúsítása.”

Baranya megyében a Dunántúli Naplóban évek óta jelennek meg olyan cikkek, ahol a helyi polgármesterek fizetett cikkekben elmondják, hogy minden rendben van, és amíg ők maradnak, addig ez így is  lesz.

A Fejér Megyei Hírlapban többször is megjelentek „migránsozó” írásokkal teletűzdelt önkormányzati különszámok. Kiskunfélegyháza idén a Mészáros Lőrinc tulajdonába tartozó lapban vásárolt egy egész oldalt 2,5 millió forintért.

A portál emlékeztet arra, hogy a vidéki sajtót teljes egészében felvásárolta néhány Fidesz-közeli üzletember, beleértve az újságokat és a rádiócsatornák nagy részét is. Azóta ezek a médiumok az Andy Vajna-féle Lapcom, a Mészáros Lőrinc-féle Mediaworks, illetve a Népszabadságot bezúzó Heinrich Pecina Russmedia/Inform Média kezében vannak.