Tarlós: Szükséges lehet a BKV-menetdíjemelés és a dugódíj

A BKV egyre csökkenő költségvetési támogatása csak akkor lesz elegendő , ha a főváros hosszú távú megállapodást tud kötni az agglomerációs közlekedés finanszírozásáról és a kormányzat – ha már a közlekedésre nem akar több pénzt adni – kész lesz hozzájárulni más, kötelező érvényű feladatok teljesítéséhez. Így nyilatkozott Tarlós István főpolgármester abban az interjúban, amit a Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszterrel folytatott tárgyalások megkezdése után adott a 168 Órának.

2016. január 19., 12:17

Tarlós jó hangulatúnak, előremutatónak nevezte a miniszterrel folytatott tárgyalásait, azok alapján biztosra veszi, hogy február 17-én a főváros végrehajtható költségvetést tud készíteni. A főpolgármester nem zárta ki azonban annak lehetőségét, hogy meg kell húzni a nadrágszíjakat: szükség esetén sor kerülhet a BKV menetdíjának növelésére, vonalak esetleges megszüntetésére, létszámcsökkentésre. Küszöbön áll a dugódíj bevezetése is. A főpolgármester szerint nem sérti a budapestiek érdekeit, ha a közgyűlés a HÉV infrastruktúráját átadja a kormánynak. Mint mondta, ennek szerinte nem nagyobb a jelentősége annál, mint hogy ki mondja egyes beruházások átadásakor az első beszédet. Vagyonvesztésről szó sem lehet, amikor a vagyonelemek köztulajdonból köztulajdonba kerülnek. A főpolgármester optimistán ítéli meg a város jövőjét, hiszen az ország vizes világbajnokságot szervez 2017-ben, és ennek sikere jelentős tényezője lehet az olimpiai pályázat kimenetelének. A kormány és a városvezetés között tehát ezért is adott az akarat és érdekazonosság.

Interjúnkat és a főváros helyzetéről szóló elemzésünket megtalálja a 168 Óra e heti számában.