Ez az autós gyerekülés életveszélyes lehet
Egyetlen gyerekülés megbukott a legfrissebb teszten: a Lionelo Braam i-Size biztonsági kockázatot jelenthet.
A Német Autóklub (ADAC) legfrissebb, 2025-ös gyermekülés-tesztje során húsz különböző modellt vizsgáltak meg öt szempont alapján: biztonság, kezelhetőség, ergonómia, káros anyagok jelenléte és környezeti hatások. A teszt célja, hogy segítsen a szülőknek eligazodni a piacon elérhető gyermekülések között, és kiválasztani a legbiztonságosabb és legmegfelelőbb termékeket – írta meg a Pénzcentrum.
Az ADAC 2025-ös gyerekülés-tesztjének eredményei: tíz „jó”, egy „nem ajánlott” modell
Az eredmények szerint tíz gyermekülés kapta meg az ADAC „jó” minősítését, kilenc pedig „megfelelő” értékelést. Mindössze egy ülést nem ajánlott a szervezet: a Lionelo Braam i-Size modellt, amely újszülöttkortól egészen 12 éves korig használható. Ez az ülés főként a gyenge törésteszt-eredmények miatt csak „elégséges” (ADAC értékelés: 3,6) minősítést kapott.
A teszt során kiderült, hogy az ülés nem nyújt megfelelő védelmet frontális és oldalirányú ütközések esetén, ami komoly biztonsági kockázatot jelenthet a gyermekek számára.
Pozitív meglepetést okozott viszont a legolcsóbb, 100 eurós Joie i-Trillo FX ülés, amely jó eredménnyel végzett. Ez a modell 2,3-as pontszámot kapott, és 100 cm-től 150 cm-ig terjedő testmagasságú gyermekek számára ajánlott. A teszt során kiemelkedő eredményeket ért el a biztonság és a használhatóság terén, ami azt mutatja, hogy a kedvező ár nem feltétlenül jár együtt alacsonyabb minőséggel.
A teszt során a szakértők kiemelték, hogy a gyártók figyelembe veszik az ADAC teszt követelményeit a termékfejlesztés során, így nőtt az ülések minősége. Az ajánlott modellek gyakran jelentősen túlteljesítik a törvényi előírásokat, ami hozzájárul a gyermekek biztonságának növeléséhez az autóban történő utazás során.
A teszt teljes eredménye, minél alacsonyabb a pontszám, annál jobb az eredmény:
- Joie Sprint – 1,8 pont – Baba – 40 cm-től 75 cm-ig
- Maxi-Cosi Pebble S + FamilyFix S – 1,8 pont – Baba – 40 cm-től 83 cm-ig
- Nuna Pipa Lite + Base Next – 2 pont – Baba – 40 cm-től 83 cm-ig
- Avionaut Pixel Pro 2.0 C + IQ Orbit – 2,1 pont – Baba – 40 cm-től 86 cm-ig
- Cybex Solution G2 – 2,1 pont – Gyermek – 100 cm-től 150 cm-ig
- Recaro Axion 1 – 2,1 pont – Gyermek – 100 cm-től 150 cm-ig
- Thule Elm RWF + Alfi Base – 2,2 pont – Kisgyermek – 67 cm-től 105 cm-ig
- Joie i-Trillo FX – 2,3 pont – Gyermek – 100 cm-től 150 cm-ig
- Graco Turn2Me DLX i-Size R129 – 2,4 pont – Baba és kisgyermek – 40 cm-től 105 cm-ig
- Joie i-Pivot 360 – 2,4 pont – Baba és kisgyermek – 40 cm-től 105 cm-ig
- Maxi-Cosi Pebble S – 2,7 pont – Baba – 40 cm-től 83 cm-ig
- Maxi-Cosi Pearl S + FamilyFix S – 2,7 pont – Kisgyermek – 61 cm-től 105 cm-ig
- Britax Römer Kidfix Pro M – 2,7 pont – Gyermek – 100 cm-től 150 cm-ig
- Cybex Anoris T2 i-Size – 2,8 pont – Kisgyermek és gyermek – 76 cm-től 125 cm-ig
- Thule Elm + Alfi Base – 2,8 pont – Kisgyermek – 67 cm-től 105 cm-ig
- Britax Römer Advansafix Pro – 2,8 pont – Kisgyermek és gyermek – 76 cm-től 150 cm-ig
- Chicco Seat105 i-Size – 3,1 pont – Baba és kisgyermek – 40 cm-től 105 cm-ig
- Osann Flux Isofix – 3,2 pont – Kisgyermek és gyermek – 76 cm-től 150 cm-ig
- Avionaut Pixel Pro 2.0 C – 3,3 pont – Baba – 40 cm-től 86 cm-ig
- Lionelo Braam i-Size – 3,6 pont – Baba, kisgyermek, gyermek – 40 cm-től 150 cm-ig
A teszt eredményei alapján a szülőknek érdemes alaposan tájékozódniuk a gyermekülések kiválasztása előtt, és figyelembe venniük az ADAC által nyújtott értékeléseket, hogy biztosítsák gyermekeik maximális biztonságát az autóban történő utazás során
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Freepik)