Reuters: Orbán nézettséget keres

Lázár János azt nyilatkozta a Reutersnek: nem az az érdekes, ki van a vállalkozás mögött, minden attól függ, hányan néznek egy adott programot, olvasnak egy cikket vagy hallgatnak egy rádióadót.

2015. május 14., 06:49

Új szövetségeseket keres Orbán Viktor, miután elidegenedett médiamogul barátjától – írja a Reuters brit hírügynökség.

A kormányfő éveken át élvezte a Simicska-féle sajtó baráti tudósításait, így nagy gonddal került szembe, amikor összekülönböztek, és a Fidesz népszerűsége amúgy is zuhanni kezdett. De most segítségre számíthat egy új médiacsoporttól, amelynek társtulajdonosa egyik legközelebbi tanácsadója, akit a diplomaták Orbán nemhivatalos éceszgéberének tekintenek. A Modern Média Csoport cáfolja, hogy a miniszterelnök szócsöve lenne, de tevékenységét nem sokkal az után kezdte meg, hogy a politikus felszólította híveit: hozzanak létre új orgánumokat, amelyeken keresztül a hatalom célba juttathatja mondandóját.

Kormánypárti bennfentesek Habonynak tulajdonítanak több választási győzelmet. Polyák Gábor médiakutató azt mondja, az MMG tulajdonosai egyértelműen Simicska nyomdokaiba akarnak lépni, hogy segítsenek megerősíteni a Fidesz pozícióit. Ám szerinte ez kockázatos vállalkozás, mert éppen akkor igyekeznek közönséget toborozni a hatalomnak, amikor egyre kevesebben törődnek azzal, mit is akar közölni a párt.

A csoport vezérigazgatója, Keresztesi Péter, aki egyben a Századvég kommunikációs igazgatója, ugyanakkor azt e-mailezte a hírügynökségnek, hogy a tulajdonosok rést láttak a piacon. Azt azonban nem kívánta elárulni, honnan szereztek pénzt az induláshoz. Szerinte piaci alapon szerveződtek, és minden érdekes lehet számukra, amin keresztül eljuthatnak a közönséghez. A csoport ugyanakkor profitálhat a 25 milliárdot kitevő állami hirdetések összpontosításából.

A Reuters megkereste Lázár Jánost azzal a kérdéssel, hogy a kormány együttműködik-e az MMG-vel. A miniszterelnök vezérkari főnöke úgy válaszolt, hogy nem az az érdekes, ki van a vállalkozás mögött, minden attól függ, hányan néznek egy adott programot, olvasnak egy cikket vagy hallgatnak egy rádióadót.

(Forrás: Szelestey Lajos)