Elkezdődött a plakátháború: Karácsony Gergely arcképe országszerte ellepi az utcákat
A kormány sokat bírált emojis óriásplakátjai mellett újak is megjelentek.
Most már nemcsak a kormány nemzeti konzultációt hirdető emojis plakátjaival találhatják szembe magukat a magyarok, hanem Karácsony Gergely arcképével is. Budapest főpolgármestere a napokban kezdett bele a kampányába, elhatározva, hogy a saját „ötigenes” népszavazási kezdeményezését népszerűsítse. A miniszterelnök-jelölt nem aprózza el a dolgot: országszerte összesen 2000 plakáttal felveszi a versenyt a magyar kormány plakátkampányával – írta a Magyar Hang.
A portál nemrég lett figyelmes az új plakátokra. A kampányról további részleteket is kiderítette: 700 óriásplakáton, 300 citylighton és 1000 úgynevezett B1-es poszteren hirdetik a referendumot, illetve ezzel egy időben online felületeken is elindul a kampány. A poszterek és plakátok kétharmada vidéki városokban – főként megyei jogú városokban – található, egyharmaduk pedig Budapesten. A kampányt a Karácsony Gergely által életre hívott 99 Mozgalom egyesülete bonyolítja és adományokból finanszírozzák. Az ára 25 millió forint körül van és hangsúlyozták, hogy piaci körülmények között jutottak hozzá a hirdetőfelületekhez.
„A kampány célja, hogy az emberek véleményét és támogatását megszerezve helyezzünk nyomást a kormányra, hogy jogi trükközéssel ne akadályozhassa meg a valódi ügyekről szóló népszavazást” – közölte a politikus sajtófőnöke a Magyar Hanggal. Korábban írtunk róla, hogy miután Orbán Viktor kormányfő két héttel ezelőtt bejelentette a „gyermekvédelmi népszavazást”, néhány órával később pedig Karácsony Gergely is referendumot kezdeményezett öt kérdésben.
(Kiemelt kép: Karácsony Gergely a Fővárosi Közgyűlés ülésén, 2020. január 29-én. Fotó: Pesti Hírlap archív)