Pert indít a BKK az e-jegy-rendszer elúszott milliárdjai miatt
A beperelt német cég által okozott veszteség eléri a kilencmilliárd forintot.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. a budapesti városvezetés támogatásával együtt nemzetközi választott bíróságon perli be a német Scheidt & Bachmann céget, írja a Népszava. A per oka, hogy az AFC (Automated Fare Collection), azaz az elektronikus jegyrendszer tervezésére, kiépítésére és üzemeltetésére 91 millió euróért (27 milliárd forint) a német cég csak négy fázist teljesített a hétből, a rendszer pedig soha nem lépett működésbe, a megvásárolt jegyleolvasók és kapuk egy még mindig a raktárban van.
A német cég által okozott veszteség a fővárosi számítások szerint kilencmilliárd forint. A teljes költség pedig idő közben mintegy 37 milliárd forintra duzzadt.
A perindítás évek óta a városvezetés napirendjén van, de az előző városvezetés korrupciógyanús ügyeit vizsgáló bizottság csak most jutott el ezen projektig. A momentumos Havas Gábor vezette bizottság a legutóbbi ülésen döntött úgy, hogy az ügyben meghallgatják Vitázy Dávidot, a projekt elindítóját, Szeneczey Balázst, korábbi illetékes főpolgármester-helyettest, az e-jegy-rendszer elbukása miatt menesztett Dabóczi Kálmánt, a BKK volt vezérigazgatóját, Tarlós Istvánt, a volt főpolgármestert és Walter Katalint, a BKK jelenlegi vezérigazgatóját.
A BKK volt menedzsmentjét még Tarlós IStván menesztette. A volt főpolgármester feljelentést is tett az AFC projekttel kapcsolatos esetleges visszaélések miatt. A feljelentés nyomán a Nemzeti Nyomozó Iroda nyomozást indított ismeretlen tette ellen.
(Kiemelt kép: a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) elektronikus jegyrendszeréhez (RIGO) kapcsolódó érvényesítő készülékekkel felszerelt tesztautóbusz a VT-Arriva Kft. fővárosi telephelyén tartott bemutatón 2018. január 9-én. Fotó: Szigetváry Zsolt / MTI)