Pedagógustüntetések – Orbán óriásit lódított a közrádióban

A 2010 előtti oktatási rendszerhez nem szabad visszatérni – közölte pénteken Orbán Viktor miniszterelnök, aki szerint a kormány jó irányba indult el az oktatásban. Ennek erősen ellentmond a Magyar Tudományos Akadémia tanulmánya, amely szerint a kétezres évek eleje óta folyamatosan csökken az oktatási költségvetés.

2016. február 5., 11:26

Az oktatási vitákról szólva a kormányfő kifejtette: 2010-ben egy pénzügyileg csődbe ment oktatási rendszerrel és a magyar gyermekek folyamatosan romló teljesítményével kellett szembenéznie a kormánynak. A felelősséggel kapcsolatban úgy fogalmazott: nem merné sem azt állítani, hogy a pedagógusok munkája lett rosszabb, sem azt, hogy a gyerekek butábban születnének, mint korábban, és azt sem, hogy a szülők kevésbé látnák el kötelességeiket.

A lényeg az, hogy „oda nem szabad visszamenni, ahonnan elindultunk. (...) Mindenképpen változtatni kellett. Szerintem jó irányba indultunk el” – mondta, hangsúlyozva, hogy az oktatási vita középpontjában a gyermeknek kell állnia.

A kabinet a nyílt kormányzás híve, mindenki véleményére kíváncsi, és nagy reményeket fűz a Nemzeti Pedagógus Karhoz, amelyet azért hoztak létre, hogy az oktatás belső szakmai kérdéseit pártpolitikától mentesen meg lehessen vitatni – közölte, hozzátéve, hogy érti a pedagógusok szakmai felvetéseit, azokat meg is fogják vitatni. Megjegyezte, a folyamatos párbeszédnek, az oktatási kerekasztalnak van és lesz értelme a jövőben is.

Folyamatosan csökken az oktatási költségvetés

Az miniszterelnök által elmondottaknak erősen ellent mond, hogy az állami szektorban az egy diákra jutó kiadások a 2000-es évek eleje óta folyamatosan csökkennek. A Magyar Tudományos Akadémia

A közoktatás indikátorrendszere, 2015című tanulmányában lesújtó adatokat találni a közoktatás alulfinanszírozottságáról.