Pátosz és politikai allegória: brit lap a Fehér Istenről
Remek kritikát közölt ma a The Guardian Mundruczó Róbert filmjéről. A brit társadalom állatvédelemmel kapcsolatos mentalitását tükrözve a cikk rögtön az elején leszögezi: a filmben szereplő egyetlen kutyának sem esett bántódása a forgatás során. A magyar filmet méltató kritika szerzője egyenesen a most két Oscar-ral is elismert Birdman rendezőjénekkorábbi filnjéhez hasonlítja a filmet.
A brit lap kritikusa Alejandro González Iñárritu (az idei Oscar-on taroló Birdman rendezőjének) Korcs szerelmek című korábbi alkotásához hasonlítja a Fehér Isten-t .
A lap külön kiemeli a filmben szereplő kutyákat betanító Halász Árpád és Teresa Ann Miller nevét. A filmet pátosz, éleslátás és politikai allegória keverékeként jellemzi a szerző.
A The Guardian szerint a történet értelmezhető úgy is, hogy a kutyák Európa jogfosztott, peremre szorult csoportjait jelképezik.
Ugyanakkor egy karneválszerű költői hangulatban kifejeződő mágikus érzelmi szálat is azonosít a filmet elismerő kritika, kiemelve az elhagyatott utcán bicikliző főszereplő lány és a kutyafalka képét.
Külön dicséretet kap a filmet kísérő zene is: például a Tom és Jerry rajzfilmet nézők kutyák jelenetét említi a cikk szerzője: itt a rajzfilmben szereplő macska Liszt Magyra Rapszódiák című művét játssza.