Pár hónap alatt 50 millióval drágult a turizmus kommunikációja

2018. május 22., 16:35

Szerző:

Még január végén drágult a Nemzeti Kommunikációs Hivatal gigaközbeszerzésének két része, az egyik drágulást azonban csak most jelentették be – szúrta ki a 24.hu a közbeszerzési értesítőben.

A Rogán Antal által vezetett hivatal a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. (MTÜ) külföldi és belföldi kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó feladatok ellátására szerződött, először tavaly novemberben, aztán idén januárban. Az egyik projekt egy olyan kommunikációs tender része, amit eredetileg 17,69 milliárd forintra írták ki, majd ezt emelték fel 18,64 milliárd forintra. A másik pedig egy 11,42 milliárdos pályázat része.

Fotó: Facebook

Az első módosítást a márciusi értesítőben jelentették be. Eszerint 320 millió forintról 352 millióra nőtt az MTÜ-s részajánlat keretösszege, a májusi értesítő szerint pedig a másik projektnél 173 millióról 191 millióra nőtt a keret. Mindkét projektet kiegészíti még egy 51 és egy 96 milliós opcionális keret, amelyek összege szintén növekedett.

A keretösszegek összesen 50 milliós emeléséről közösen döntött a megrendelő és a pályázat nyertese.

A feladatokat a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. végzik, mindkét cég Balásy Gyula vállalkozása. Balásy cégei remekül szerepelnek az állami közbeszerzéseken, csak tavaly 30 milliárdot nyertek el a kormánypropaganda kommunikációjára a 47 milliárdos közbeszerzési költségből.

A kormány döntése értelmében várhatóan májustól bizonyos krónikus betegségek gyógyszereit – így például a cukorbetegek készítményeit – már nemcsak szakorvos, hanem a háziorvos is felírhatja.