Orbán Viktor titkos klubot hozott létre, sereget verbuvál
Harcosok Klubja névvel hozott létre online csoportot Orbán Viktor, ahol a tagoknak feladatokat oszt a közelgő választási kampánnyal kapcsolatban.
Az Index arról ír, hogy Orbán Viktor és a Fidesz kormány új, erőteljes és titkos mobilizációs stratégiát kíván bevezetni az interneten „400 nap” néven, amelynek központi eleme a „Harcosok Klubja", az az online csoprt, amelyet maga a miniszterelnök, Orbán Viktor hívott életre.
Orbán Viktor az interneten is hadviselést folytat
Az új kezdeményezés célja, hogy a kormány hűséges támogatóit egy egységes, cselekvőképes frontba szervezze az interneten, melynek révén a politikai harcokban hatékonyabban tudjanak fellépni. Orbán Viktor a klub révén nem csupán retorikai erőt kíván sugározni, hanem konkrét lépéseket is tervez. Vasárnap Menczer Tamás társaságában személyesen Orbán Viktor tartott eligazítást a tagoknak egy élő, de titkosított YouTube-bejelentkezés keretében.
A csoport egyik tagja az Indexnek azt mondta, hogy a konkrét feladatokat még nem kapták meg.
„Részleteket még nem tudunk, az első éles nap hétfőn lesz. A miniszterelnök úgy számol, körülbelül 400 nap lehet hátra a választásokig, addig mindennap fogunk feladatot kapni”
– állítja a már most több ezres létszámmal bíró Harcosok Klubja egyik csoporttagja.
Orbán Viktor már februárban posztolt arról, hogy „Csatákat csak feltűrt ingujjal lehet nyerni. A győzelemhez kellenek a harcosok. Tamás minden egyes nap a mi harcunkat vívja.” A poszthoz csatolt képen már megjelent a Harcosok Klubja név.
Az internetes hadviselés korábban sem állt távol a kormányfőtől
Amint arról korábban beszámoltunk, a CÖF, a NER-rel szimbiotikus viszonyban lévő propagandagyár a 2010-es évek elején kezdett el épülni, de amíg tíz évvel ezelőtt pár száz milliós összegekből működött, mára milliárdos költségvetése van.
A CÖF hajtotta végre az első kiszervezett kampányokat 2010 után. Ennek az teremtett jogi alapot, hogy a Fidesz-KDNP-s kétharmad úgy alakította a kampányfinanszírozás szabályait, hogy nem rendelkezett az alapítványok, illetve közhasznú társaságok szerepéről, ezzel pedig megnyílt az út afelé, hogy a kampány bizonyos elemeit – például az ellenzék lejáratását célzó plakáterdőket – a kormány hatalomgyára kiszervezze. A Békemenetet is szervező CÖF mögött álló Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány (CÖKA) bíróságon leadott beszámolóiban egyetlen rubrikát kell kitölteni arról, hogy mennyi adomány érkezett a szervezethez az adott évben, vagyis azért láthatatlanok ezek a működési források, mert a beszámolókban nincs információ az esetenként több száz milliós adományok eredetéről.
A Megafonba és a vele rokonítható Aktuális Médiába a CÖF-höz érkezőnél is több pénzt pumpáltak a támogatók: itt több mint 6 milliárd forintra teszik a támogatás összegét. A Megafon a 2019-es önkormányzati választás után, 2020 elejént indult, amikor a vártnál rosszabb szereplést a Fidesz vezetése nemcsak Borkai Zsolt szexbotrányának tudta be, de annak is, hogy az interneten, a közösségi médiában lemaradtak a baloldaltól. Különösen így volt ez a fővárosban. Az öt évvel ezelőtt indult propagandaüzem – a CÖF-höz hasonlóan – elsősorban az ellenzék lejáratásával, hiteltelenítésével foglalkozik, főleg a Facebookon futatott rövid, feliratozott, durván leegyszerűsítő videókkal. A Megafon legismertebb arcai Rákay Philip, Bohár Dániel, Deák Dániel, Trombitás Kristóf, Déri Stefi és Filep Dávid (A kopasz oszt).
Azt nem tudni, honnan érkezik a pénz a szervezet mögött álló Megafon Digitális Inkubátor Központ Nonprofit Kft.-hez, amelynek tulajdonos ügyvezetője Kovács István, az Alapjogokért Központ stratégiai igazgatója. A szervezet korábban annyit közölt, hogy közpénzt nem kapnak, támogatóik pedig jobboldali üzletemberek.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Miguel MEDINA / AFP)