Nagyot kaszált az állam a fizetős utakon

Csak az autópálya e-matricából (fuvarozók nélkül) 63,3 milliárd forint bevétele származott az államnak, amely több mint 10 százalékos, 5,8 milliárdos növekedés az egy évvel korábbi 57,4 milliárd forinthoz képest. Az eladott matricák darabszáma 7,5 százalékkal emelkedett – írja a Napi.hu.

2017. január 2., 11:01

Török Szabolcs, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) szóvivője a portálnak elmondta: az éves és a megyei matricák eladásai erőteljesen nőttek, előbbi 18,1, utóbbi 15,6 százalékkal. Éves matricát összesen 341,4 ezer autóra, buszra, lakóautóra, motorra és vontatmányra vettek, amely a teljes matricaeladások 2,7 százalékát tette ki, ugyanakkor a bevételnek 23,5 százalékát adta. A havi matricákból 5,5, a hetiből 6,8 százalékkal fogyott több, utóbbi tett ki a teljes bevétel 46,4 százalékát – írja a Napi.hu.

Fotó: MTI

A megyei matricából majdnem 1,6 millió fogyott, ennek túlnyomó többsége, 916 ezer Pest megyében. Ezt követi Fejér 186 és Győr-Moson-Sopron 114 ezer eladott matricával.

Veszprém megyére is elkelt majdnem 3200 darab, vélhetően a rendszer nem ismerete miatt. A szabály ugyanis úgy szól, hogy a matricák érvényessége a szomszédos megye első lehajtójáig érvényes. Veszprém megyében egyetlen autópályás csomópont van, a 90-es számú balatonvilágosi le- és felhajtó. Ezt keleti irányból a Fejér megyei matricával, nyugat felől pedig somogyi jogosultsággal is el lehet érni. Így az átutazóknak is elég a két szomszédos megye matricája.

A NÚSZ szerint sokan tévesen úgy gondolják, hogy ha felhajtottak egy fizetős szakaszra, akkor elég utólag megvenni a jogosultságot, pedig ez nem igaz, ilyenkor büntetés jár. Sokszor büntettek a D1 és a D2 kategória eltévesztése miatt is. Ekkor, illetve rendszámtévesztés esetén viszont van lehetőség díjkülönbözet megfizetésével rendezni az ügyet – írja a Napi.hu.