Muncholni is lehet már az Auchanban
Áprilistól a Munch szolgáltatása is bekerül az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Egyelőre két áruházzal indulnak, Soroksáron és a Savoya Parkban lehet majd átvenni a kedvezményes meglepetés csomagokat. Nyár elejére várhatóan már az összes Auchan áruházban töredékáron lehet hozzájutni a háromféle munch csomaghoz.
Háromféle meglepetéscsomagja lesz az Auchannak „Maradtmég” fantázianéven, visszautalva évvégi kampányukra, amellyel szintén a maradékmentésre ösztönöztek. A zöldség-gyümölcs munch 1 500 forint értékű terméket tartalmaz, amit 500 forintért fognak adni, a Pékség munch-ba 3 000 forintot érő pékáru kerül, amit 1 000 forintért lehet elvinni, a Mix munch csomagért – amiben főként reggelire vagy vacsorára elfogyasztható, hűtést igénylő termékek lesznek 6 000 forint értékben – mindössze 2 000 forintot kell adni. A lejárat közeli friss és kedvelt élelmiszerek tehát akár 66 százalékos árengedménnyel is elvihetők lesznek az Auchanból. A csomagok értéke és a kedvezményes ár minden áruházban egységes lesz, de a csomagokban szereplő termékek a készlettől függően áruházanként változhatnak.
A hűtést igénylő termékek a lejárat előtti napon, a pékáru a sütéstől számított 24 órán belül, a zöldség-gyümölcs pedig részletes minőségi előírásoknak megfelelve kerülhet a csomagokba. Emellett a leglényegesebb irányelv, hogy csak jó minőségű, az élelmiszerbiztonsági szempontokból megfelelő termékeket ajánlanak fel muncholásra.
A „Maradtmég” csomagokat a vásárlók délután 17 óráig rendelhetik meg a Munch weboldalán vagy az applikációban. Az átvételi idősáv áruházanként eltérő lehet, de általában 18:30-20:30 között vehetők át a termékek az áruházak Vevőszolgálatán található Munch átvételi pontokon. A Munch weboldalán és alkalmazásán belül mindig naprakész információ lesz kint az átvételi idősávról.
Az áruházakban jól szervezett csapatmunka folyik majd, hogy az átvételi időszak kezdetére minden megrendelt csomag készen álljon. A munkatársak egy belső applikáció segítségével állítják össze a csomagokat, amelyek a lédig termékek esetében is tartalmaznak információkat az allergén összetevőkről.
Világviszonylatban elmondható, hogy a megtermelt élelmiszer harmada nem kerül elfogyasztásra és egyszerre jelent komoly gazdasági, társadalmi és környezeti problémát. Éppen ezért az élelmiszerpazarlás elleni küzdelem fenntarthatósági stratégiánk egyik kiemelt eleme és közel egy évtizede teszünk jelentős lépéseket ezirányban. A feleslegessé vált élelmiszert rászorulókhoz juttatjuk el, tavaly pedig bevezettünk egy mesterséges intelligencián alapuló applikációt, amely hatékonyabbá teszi a kiárusítási folyamatainkat. Nagyon örülünk annak, hogy ezentúl a Munch-nak köszönhetően további lehetőséget tudunk nyújtani vásárlóink számára az élelmiszermentésre és akár 66%-kal kedvezőbb áron tudnak minőségi termékekhez jutni – mondta el várakozásaikról Varga-Futó Ildikó, az Auchan CSR igazgatója.
„Az Auchan kollégái hatalmas lelkesedéssel és támogatással vetették bele magukat a közös együttműködésbe. Az áruház két boltjában menthető »Maradtmég« csomagok nemcsak a muncholók számára jelentenek egy újdonságot, hanem számunkra is. Az Auchan-nal való sikeres együttműködés újabb példája annak, hogy miként tudja egy nemzetközi kiskereskedelmi lánc kreatívan beépíteni az ételmentést a működésébe, és reméljük, hogy a partnerségnek sikerül majd az országhatáron belül és kívül is túlívelnie” – mondta Perepelica Kirill, a Munch társalapítója.
A Munch-ról
A Munch-ot 2020-ban 4 fiatal hozta létre, akik a modern technológia eszközét felhasználva harcolnak az ételpazarlás ellen. A Munch egy olyan platform, amin keresztül éttermek, pékségek, boltok és szállodák kedvezményesen értékesítik az el nem adott, de jó minőségű ételeket. A Munch-csal mindenki könnyedén tehet az ételpazarlás ellen, miközben jókat eszik – jó áron! A Munch elnyerte az „Év Fenntartható Vállalkozása díjat”, valamint az OMÉK-on, Magyarország legnagyobb élelmiszeripari kiállításán, az „Élelmiszerpazarlás megelőzéséért Díjat” is. A cégbe 2022 novemberében beolvadt a cseh alapítású Nesnězeno applikáció. Tavaly tavasszal pedig megkezdte a működését Szlovákiában, idén pedig Romániában is. Jelenleg a négy országban már több, mint 3000 partner és 2 millió app letöltő menthet ételt.
(Fotó: Jean-Michel Delage / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP)