Minimum 30 megás internetet ígér minden lakásba Deutsch

A digitális átalakulási folyamat visszafordíthatatlan, s a kormány lendületet akar adni ennek az átalakulásnak – közölte a Digitális Jólét Program összehangolásáért és megvalósításáért felelős miniszterelnöki biztos szerdán Hajdúszoboszlón, a 18. országos közoktatási szakértői konferencián.

2016. október 12., 15:01

 Deutsch Tamás előadásában kiemelte: a kormány elfogadta a digitális oktatási stratégiát (DOS), amelynek a végrehajtási rendelete a napokban jelenik meg.

A DOS minden magyar pedagógusnak lehetőséget biztosít arra, hogy térítésmentesen digitális kompetenciát javító képző és továbbképző tanfolyamokon vehessen részt – tette hozzá az MTI tudósítása szerint a miniszterelnöki biztos.

Deutsch Tamás szerint az elkövetkező tíz évben 1,9 millió munkahelyet érint a digitalizáció Magyarországon. „2030 Magyarországán (...) a foglalkoztatottak legkevesebb 40 százaléka olyan álláshelyen fog dolgozni, ami jelentős (...) digitális tudást igényel” – tette hozzá, megjegyezve: „a digitális tudás nem választás kérdése, hanem mindannyiunk természetes, polgári kötelessége”.

A digitális alkalmazásokra példaként említette, hogy ma Magyarországon a személyautóval parkolók 85 százaléka mobiltelefon felhasználásával, digitálisan parkol, s fontos, hogy „ez a valóság, ez a jelen ott legyen minden magyar iskolában”.

Deutsch Tamás a DOS fejlesztési irányaiból kiemelte a szupergyors internetre vonatkozó programot, amelyre központi költségvetési és európai uniós forrásból 80 milliárd forintot költ a kormány.

Ennek megvalósításával 2018 végéig minden magyar háztartásban biztosítják a 30 megabit/secundumos internet-hozzáférési lehetőséget, minden közintézményben, oktatási helyen pedig legalább a 100 megabit/secundum gyorsaságot – mondta, hozzátéve, hogy legkésőbb 2020–2021-re minden oktatási épületben lesz wifi-elérhetőség.

Deutsch Tamás felhívta a figyelmet a digitális tananyag folyamatos fejlesztésére, s megfogalmazta azt a kormányzati szándékot, miszerint 2020-tól a magyar oktatási rendszerben már nem fordulhat elő, hogy „stabil digitális kompetenciával ne rendelkezzen minden, az iskolát elhagyó diák”.