Ez a magyar város megszünteti az összes helyi járatot
Mezőberény júliustól búcsút int a helyi járatoknak. A helyi járatok leállása után a városban teljesen megszűnik a tömegközlekedés.
Mezőberény polgármestere június 12-én közösségi oldalán jelentette be, hogy 2025. július 1-jétől végleg leáll a helyi járat, azaz megszűnik a városban a tömegközlekedés, döntésüket a járat alacsony kihasználtságára és az iskolai igények korlátozottságára alapozták – számol be róla a Dívány.
Kihasználatlan volt a helyi járat
A helyi gyerekek – akik többnyire tanítási időszakban használták volna – a városvezetés és az iskola közötti egyeztetés után nem veszítik el a korábbi közlekedési lehetőséget, mert az úgy ítélték meg, a járat ritka használata miatt nem praktikus fenntartani. Habár az intézkedés vegyes fogadtatású a lakosság körében, a városvezetés ígéretet tett arra, hogy a temető megközelítése már vizsgálat alatt áll, alternatív megoldások pedig várhatóan még a változtatás előtt születnek.
A városvezetés kommunikációja hangsúlyozta: nem arról van szó, hogy elhanyagolják a közlekedést, hanem hogy fenntarthatóbb, hatékonyabb alternatívákat szeretnének bevezetni – például célzott járatokat, iskolabuszokat vagy on-demand szolgáltatásokat –, melyek jobban illeszkednek a térség igényeihez. Ezekkel a megoldásokkal remélik, hogy a település elérhetősége nem csorbul, ugyanakkor a költséghatékonyság sem sérül.
Nem csak Mezőberény, Budapest is változtat
Amint arról beszámoltunk, Budapesti Közlekedési Központ (BKK) bejelentése szerint június 24-én hivatalosan megszűnik a féléves Mol Bubi-bérlet. A döntés oka, hogy a jelenlegi szolgáltatási szerződés 2025 decemberében lejár, és technikai okokból nem garantálható a mostani rendszer fenntartása a következő időszakban.
Ez azt jelenti, hogy ezentúl csak havi bérletet lehet vásásrolni.
A mostani módosítás csak a kezdet: a BKK tájékoztatása szerint 2026 elején elrajtol a Bubi 3.0, egy teljesen megújult, kibővített közbringarendszer. A fejlesztések részeként legalább 5000 kerékpárt állítanak forgalomba, ezek közül minimum 1000 elektromos rásegítéssel működik majd, és elérhetők lesznek a Mobi-pontokon keresztül is. A hálózat lefedettsége szintén bővül: olyan forgalmas csomópontokat is bevonnak, mint a metróvonalak találkozásai vagy a város peremén fekvő elővárosi átszállóhelyek, például az Örs vezér tere vagy Újpest-városkapu.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Freepik)