Mennyibe kerülnek Budapestnek a dugók?

"Sokaknak megfordult már a fejében, miközben álltak a dugóban, hogy m,ennyibe is kerül majd nekik egy a fél óra, 40 perc várakozás. Ilyen egyszerűen kellene ezt megközelíteni. Azonban Magyarországon ez tényleg nem egyszerű, mert nem foglalkoznak a kérdéssel, akiknek ez hivataluk lenne" - mondta Kapitány Szabó Attila, a Népszabadság munkatársa a Mi újság?-nak adott interjújában.

2011. június 16., 22:38

A környezetszennyezés, az elfüstölt üzemanyag és a munkaidő-kiesés jelentik a dugók legfőbb vonzatát, ám bármennyire jelentősek ezek a tényezők, senki sem vizsgálja őket komolyabban - véli Kapitány Szabó Attila, a Népszabadság munkatársa, aki

A dugók ára: füstbe ment százmilliárdokcímű cikkében járta körül a kérdést.

Az elmúlt 20-30-40 évben Budapest nem fordított kellő figyelmet a saját közlekedési hálózatának fejlesztésére, miközben az autópályák - még ha lassú üzemben is, de - épültek. A fővárosnak nem volt nagymértékű hálózati jelentőségű, értékű közlekedési beruházás nem volt. Ilyen lenne például a metró, aminek egyre csak húzódik a megépítése.

Kapitány Szabó Attila arról is beszélt a 168 Órának, nem lehet elvárni, hogy egy régi városszerkezet kiszolgálja a mai közlekedést. Ritkán vezetnek eredményre a tilalmakra építő intézkedések, ezért nem lehet például megoldás az autók kiszorítása a városból.

Ha meg szeretné hallgatni a beszélgetést, kattintson az alábbi lejátszóra.