Megvan, ki áll a Klubrádió ügye mögött
Sajtókörökben terjedő hírek szerint a 95,3 MHz-es frekvenciát elnyerő Autórádió Kft. vezetése fontolgatja a cég értékesítését: kétszázmillióért eladnák azt – és ezzel a megnyert 95,3 MHz-et. Az ATV úgy tudja: az Autórádió mögött a korábban jelentős adósságot fölhalmozott Roxy Rádió áll. Ezt látszik igazolni, hogy értesüléseik szerint az Autórádió többségi tulajdonosa és egyben egyik ügyvezető igazgatója, Tamás Hajnalka a Roxy Rádió ukrán tulajdonosának a közeli munkatársa.
Az atv.hu megkeresésére Tamás Hajnalka nem cáfolta, de nem is erősítette meg az információt: „Egyelőre nem nyilatkoznék semmilyen kérdésben […], mivel most a Klubrádió fellebbezése tart” – mondta. Az
ATV arra is kíváncsi volt, hogy – ellentétben a Klubrádióval – az Autórádió miért nem hozta nyilvánosságra saját pályázatát. „Erre megvannak azok a törvényi szabályok, amelyek alapján nyilvánosságra kerül a tartalma” – fogalmazott Tamás Hajnalka. Azon kérdésükre, hogy igaz-e, miszerint az Autórádió nyertes pályázatában benne van a Roxy mint a műsorszolgáltatás lehetséges elnevezése, nem kívánt válaszolni. Közölte: ahogy azt a törvény is előírja, a pályázat úgyis nyilvánosságra fog kerülni. „Majd a jövőben természetesen mindenre választ fogok adni és úgyis kiderül minden, amire a nagyközönség kíváncsi” – tette hozzá.Az ATV értesülései szerint a cég – a Rádió 1, a Rise FM és a Face FM mellett – magát a Klubrádiót is megkereste az Autórádió eladásával. A Rádió 1 ügyvezető igazgatója, Erdélyi Krisztián sem volt sokkal bőbeszédűbb Tamás Hajnalkánál. „Nem tudom megerősíteni” – felelt azon kérdésükre, hogy szeretnék-e megszerezni az Autórádiót és így a 95,3 megahertzes frekvencián a sugárzási lehetőséget. Arra határozott nemmel válaszolt, hogy az Autórádió vezetése megkereste-e őket egy eladási ajánlattal. Azt, hogy a két cég között volt-e bármilyen tárgyalás az ügyben, annyival kommentálta: „Nem szeretnék erről nyilatkozni.”
Egy, a Klubrádió ügyeiben tájékozott forrás név nélkül azt mondta: „hozzá is eljutott a hír”, hogy az Autórádió tulajdonosi köréhez köthető emberek megpróbálják értékesíteni az elnyert frekvenciát. Mint fogalmazott, „a médiapiacon több forrás szerint is érzékelhető, hogy az Autórádió tulajdonosai szeretnének megszabadulni a cégtől, kínos lehet nekik a helyzet és legalább pénzt szeretnének csinálni. Aki egy kicsit is figyeli a médiaviszonyokat, annak föltűnhet, hogy Autórádió minden provokáció ellenére sem hozza nyilvánosságra a pályázatát” – mondta az informátor.
Egy ugyancsak a Klubrádióhoz közeli forrás megerősítette, hogy az Autórádió tulajdonosi köre megkereste a Klubrádiót. Azt azonban, hogy létrejött-e vagy létrejön-e valamilyen megállapodás, nem tudta sem megerősíteni, sem megcáfolni.
Cikkünk megjelenését követően a Klubrádió az alábbiak közlésére kérte az ATV-t:
"Érdeklődéssel olvastuk az atv.hu cikkét a Klubrádióról, és a Klubrádió részéről határozottan állíthatjuk, hogy nem jött létre semmilyen megállapodás a Klubrádió és az Autórádió között. Ennek több oka van: Egyrészt nincs kétszáz millió forintja a Klubrádiónak a vásárlásra. Másrészt értelmetlen lenne 200 milliót költeni egy olyan frekvenciára, amelyet irreális feltételekkel nyert el az Autórádió. Az Autórádió bevállalt évi 75 millió forint + ÁFA műsorszolgáltatási díjat, ami a mai piaci viszonyok között kitermelhetetlen. Harmadrészt az Autórádió által elnyert frekvencia pályázat olyan műsorprogramot kínál, ami a Klubrádió számára lényegében teljesen értéktelen. Még sokan nem értik, hogy a hallgatók nem a frekvenciát hallgatják, hanem a műsort, de a Klubrádió továbbra is ehhez a értékrendhez tartja magát. Emellett a Klubrádió nem adta fel a reményt, hogy a Fővárosi Ítélőtábla megváltoztatja, vagy megsemmisíti a Médiatanács által a pályázat elbírálása során meghozott, többszörösen jogszabálysértő döntést."