Megint ki kellett vonni a forgalomból egy felújított orosz metrókocsit

A Pöttyös utcánál ajtóvisszajelzési hiba miatt szállították le az utasokat.

2017. augusztus 3., 15:42

Szerző:

Csütörtökön újra ki kellett vonni a forgalomból a 3-as vonal egyik felújított orosz metrókocsiját – írja az Index. A szerelvényt ajtóvisszajelzési hiba miatt a Pöttyös utcánál állították meg, hogy leszállítsák róla az utasokat, ami után a garázsba vitték és orosz mérnökökre bízták a javítást.

Fotó: MTI / Balogh Zoltán

Az első felújított metrókocsi március 20-án állt forgalomba Budapesten, hogy szinte azonnal kiderüljön, valami nincs rendben. Tarlós István főpolgármester a kezdeti hibák után azt mondta, azok elkerülhetetlenek a felújított szerelvények esetében is. Március végén közölte, akkor lesz baj, ha egy hónap múlva is vannak hibák a vonatokkal. Az ajtóvisszajelzés hibája az egyik leggyakoribb a felújított metrókkal kapcsolatos problémák hosszú sorában. A BKV június elején a meghibásodások miatt egy időre az összes felújított szerelvényt kivonta a forgalomból. Addig megtörtént, hogy mind a két oldalon kinyíltak az ajtók, egy metrókocsi egyszerűen csak lefulladt a Kálvin téren, a Nyugati pályaudvaron egyszer 10-12 percen át csak úgy állt, de éppenséggel előfordult az is, hogy a szerelvény utastájékoztatója elkezdett dadogni.

Július 19-től a metrókocsikat fokozatosan újra útnak indították, 26-án azonban a Pöttyös utcánál ajtóvisszajelzési hiba miatt újra ki kellett vonni a forgalomból az egyiket. Később kiderült, hogy ezt a hibát egy fakocka okozta, amely a BKK bejelentése szerint „idegen tárgyként” az egyik ajtó alatt helyeztek el. Az ügyben rendőrségi nyomozás is indult, miután Tarlós István budapesti főpolgármester szabotázst kiáltott arra hivatkozva, hogy a fakocka pont akkora volt, mint a rés a sínben.

Az orosz metrókocsik ajtóvisszajelzési hibáját a BKV korábban úgy magyarázta, hogy ilyenkor az ajtók működnek, de a visszajelző lámpa nem jelez a vezetőnek. Az ajtóvisszajelző lámpa egyébként nem egy jelentéktelen dolog, hanem az egyik legfontosabb biztonsági funkció, azt mutatja, nincs-e egy láb vagy táska beszorulva ott, ahol a vezető nem látja.