A MÁV bejelentette, hogy sebességet vált: utasok tucatjai lélegezhetnek fel

Márciustól a MÁV Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti szakaszán utazók számíthatnak némi előrelépésre.

 

2025. március 1., 16:47

Szerző:

Március 1-jével bevezeti a MÁV a 160 km/órás üzemet a 40a vasútvonal Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti 25 kilométeres vonalszakaszon – írja az Economx. A lap a fejlesztés kapcsán Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatóját idézte, aki kiemelte, hogy legutóbb 1997-ben vezettek be 160 km/h-ás közlekedést, akkor az 1-es vasútvonalon Tata és Hegyeshalom között. Az újítás egyébként azt jelenti, hogy a 160-as üzem bevezetése azt jelenti, hogy a vonatok továbbra is a jelenlegi 120 km/óra írt menetrend szerint közlekedhetnek, azonban a frissen elkészült szakaszon nagyobb sebességgel haladhatnak majd.

Március 1-jével bevezeti a MÁV a 160 km/órás üzemet a 40a vasútvonal Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti 25 kilométeres vonalszakaszon. A fejlesztés kapcsán Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy legutóbb 1997-ben vezettek be 160 km/h-ás közlekedést, akkor az 1-es vasútvonalon Tata és Hegyeshalom között.

A 160-as üzem bevezetése azt jelenti, hogy a vonatok továbbra is a jelenlegi 120 km/óra írt menetrend szerint közlekedhetnek, azonban a frissen elkészült szakaszon nagyobb sebességgel haladhatnak majd.

Tovább álmodik a MÁV

Az Economx felhívta a figyelmet: a jövőben tovább folytatódik az emelt sebességű szakaszok üzembe helyezése:

  • A következő a 30a (Budapest-Székesfehérvár) vonal lesz, várhatóan a Tárnok és Velence közötti szakaszon, mivel a Velencei-tó partja mentén a nagy átkelő gyalogosforgalom miatt csak 120 km/h-s sebességet engedélyez az illetékes hatóság.
  • A 30a után a várhatóan nyáron üzembe helyezendő 150-es (Budapest-Belgrád) vasútvonal következik.

A vonalon közlekedő járművek közül azonban 160 km/órás üzemre jelenleg kizárólag az elővárosi üzemben használt Flirt motorvonatok alkalmasak, így a Pécs felé közlekedő Intercity vonatok járműkiosztástól függően csak 120 vagy 140 km/órával közlekedhetnek majd rajta. A jövőben érkező Alstom Astride és Siemens Vectron mozdonyok ugyan képesek 160 km/órával haladni, ám az általuk húzott személykocsik nem, így egyelőre marad a csökkentett tempó – áll a cikkben.

(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Mávinform Facebook-oldala)