Fontos változások a MÁV-nál: az új vasúti kocsikról van szó
Új vasúti kocsik forgalomba állítása helyett valami egészen más veszi most kezdetét a MÁV-nál.
Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közlekedésért felelős államtitkára bejelentette, csaknem 100 vasúti kocsit felújítása kezdődött el a MÁV-nál, a cél, hogy minél hamarabb újra forgalom állhassanak.
Járműfejlesztésre van szükség
Az államtitkár elmondása szerint a közlekedési akcióterv egyik legjelentősebb részét képező, csaknem 800 milliárd forintos infrastruktúrafejlesztés mellett szükség van járműfejlesztésre is. Ugyanakkor kiemelte, az új járművek beszerzése hosszú folyamat, egy most megvásárolt vasúti kocsi a legjobb esetben is csak 2028 környékén állhatna forgalomba, járművekre azonban most van szükség. Emiatt érdemes számításba venni azokat a vasúti kocsikat, amik már most a MÁV tulajdonát képezik, de felújításra várva jelenleg nem közlekednek. Országos szinten közel 100 ilyen kocsiról beszélünk, amiknek a felújításával egy kis időt lehetne nyerni.
Egyre többen utaznak a MÁV vonatain
Nagy Bálint elmondta, az erősítésre mindenképpen szükség van, ugyanis az ország- és vármegyebérleteknek, valamint az új kedvezményrendszernek köszönhetően ma többen utaznak a MÁV vonatain, mint a járvány előtti rekordidőszakban.
Bár évtizedes hátrányokat kell ledolgozni a vasúttársaságnál, a kormány mindent megtesz, hogy a vasúti szolgáltatás ne csupán olcsóbb legyen, de folyamatosan javuljon is
– magyarázta az államtitkár.
Népszerű a vasúti közlekedés
A MÁV Zrt. vezérigazgatója szintén azt emelte ki az államtitkár videóüzenetében, hogy a vasúti közlekedés Magyarországon egyre népszerűbb az ország- és vármegyebérleteknek, valamint a tarifareformnak és a budapesti tarifaközösségnek köszönhetően. Hegyi Zsolt szerint a vasúttársaságnak az a feladata, hogy ezt a népszerűséget megszolgálja, ezért „hadrendbe kell állítani minden járművet”, amellyel a MÁV rendelkezik.
Kezdődik a felújítás
Ennek érdekében kezdődött el annak a mintegy 100 vasúti szerelvénynek a felújítása, amelyeket alkatrészhiány miatt eddig nem lehetett korszerűsíteni. Ezeknek körülbelül a fele korszerű, első- és másodosztályú intercity-kocsi. A felújítandó járművek a tervek szerint a következő nyáron már forgalomba is állhatnak, így még több légkondicionált vasúti kocsi közlekedhet jövőre. Ez a projekt lesz tehát a következő 9 hónap legfontosabb feladata - tette hozzá a MÁV vezérigazgatója.
(Kiemelt képünk videórészlet, Fotó: Nagy Bálint Facebook-oldala)