Újra áll a bál a MÁV körül? Ennyit késtek a vonatok februárig
Közzétette legfrissebb statisztikáját a MÁV arról, hogy mennyit késtek a járataik az elmúlt hónapokban.
Folytatódik a december óta tapasztalható kedvező tendencia, így kisebb mértékben már harmadik hónapja javul a vonatok pontossága. Decemberről januárra 4,79 százalékkal, januárról februárra pedig újabb 0,88 százalékkal nőtt a menetrendszerűség. A 10 vállalás egyikeként az elmúlt 30 év legnagyobb mozdonyflotta-bővítése zajlik Magyarországon, így különösen biztató, hogy azonnal és érezhetően javult a pontosság azokon a vonalakon, ahol az újabb vontatójárművek szolgálatba álltak – áll a MÁV közleményében, melyet Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója is megosztott a Facebook-oldalán.
Eszerint a részben már Alstom Astride mozdonyokkal kiszolgált a pécsi fővonalon januárról februárra a hálózati átlagot meghaladó módon, mintegy 4 százalékkal, a Vectronokkal is kiszolgált Miskolc–Hidasnémeti vonalon pedig december és február között összesen 15 százalékkal javult a menetrendszerűség, de a hegyeshalmi és a veszprémi vonalon is csökkent a késéssel közlekedő vonatok száma. A MÁV a közleményében kitért rá, hogy ennek is köszönhetően csökkent a 20 percnél nagyobb késést elszenvedő vonatok aránya, ami februárban csupán 2,51 százalék volt, de minden kategóriában tovább csökkent a késett járatok darabszáma és aránya is.
Jelentősebb romlást csak a szegedi vasútvonalon rögzített a vasúttársaság, ez azonban összefüggésben van a január végi szegedi tehervonat-baleset okozta pályahibával. E hatások ellensúlyozására – a pálya tavaszi helyreállításán túl – nyárig nagyteljesítményű villanymozdonyok beállítását is tervezi a vasúttársaság.
A közleményben a MÁV azt is kifejtette, hogy a HÉV-ek és a vasútvillamosok februárban is a megszokott pontossággal rótták fordulóikat. Az autóbuszok pontossága ismét magas volt, az agglomerációs járatok alacsonyabb értékeit pedig a Budapest környéki közúthálózat telítettsége okozza.
Túlárazta a büntetést a MÁV
Korábban megírtuk, összesen 40 ezer forintnyi pótdíjat szabott ki a MÁV az egyik utasára, miután annak a helyjegyén nem a teljes neve szerepelt. Az érintett személynek két keresztneve van, de csak az egyiket használja, emiatt azonban a jegyellenőrzés során szabálytalannak minősítették a jegyét. A kalauz két lehetőséget ajánlott fel: vagy megfizeti a pótdíjat, vagy leszáll a vonatról.
A MÁV a történetre reagálva kiemelte: a jegyellenőrök célja nem a büntetés, hanem a szabályok betartatása. Azok pedig világosan fogalmaznak. A személyszállítási törvény szerint az utazásra jogosító okmánynak azonosíthatónak kell lennie, vagyis a névre szóló jegynek, bérletnek vagy kedvezményre jogosító igazolásnak pontosan meg kell egyeznie az igazolványban szereplő adatokkal.
(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Michael Nguyen / NurPhoto / NurPhoto via AFP)