Ennek nagyon sokan fognak örülni: házhoz hozzák a Lidl termékeit
Egy magyar fejlesztésű online platform révén akár a Lidl termékeit is házhoz hozzák.
Szép csendben, mondhatni fű alatt jelent meg a Lidl rengeteg terméke egy magyar fejlesztésű online bevásárló-felületen 2024 nyarán – írja a Pénzcentrum. A diszkontlánc, az Aldihoz hasonlóan, tehát nem saját webshopot gründolt, hanem csak a termékei jelentek meg a több kiskereskedelmi láncot is képviselő szolgáltató, az Avokado Online Bevásárlószolgálat platformján. A Lidl Magyarország a Pénzcentrum megkeresésére elmondta, nem járultak hozzá a szolgáltatáshoz, a diszkontlánc védjegyeit jogtalanul használja az Avokado.
A rendszer amúgy hasonlóan működik, mint az Aldi-partner ROKSH-nál, az Avokado is egy olyan bevásárlószolgáltatás, ahol népszerűbb fizikai üzletek termékkínálatát teszik elérhetővé - a Lidl Magyarország közlése szerint jelen esetben hozzájárulás kérése nélkül. Az online felületen kiválasztott termékeket pedig helyetted vásárolják meg az adott boltban és szállítják házhoz a cég futárjai.
A Pénzcentrum cikkének megjelenését követően a Lidl Magyarország egy állásfoglalást juttatott el a szerkesztőshez. A kommentárban leszögezik: "a Lidl Magyarország nem indított webshopot Magyarországon, illetve nem kínál online bevásárlási felületet sem."
A Lidl Magyarország és az Avokado Online Bevásárlószolgálat között nincs együttműködés, az Avokado független vállalkozásként önállóan nyújt szolgáltatást fogyasztói részére. Ennek megfelelően, a Lidl Magyarország nem az Avokado partnere, az Avokado vásárlói pedig nem a Lidl Magyarországtól vásárolnak termékeket, hanem az Avokadotól. Az Avokado nem tűntetheti úgy fel magát, mint a Lidl Magyarország partnere. A szolgáltatásért a fogyasztók felé az Avokado felel, és az Avokado felelőssége a fogyasztók tisztességes tájékoztatása is. A Lidl Magyarország az Avokado részére ügyvédi felszólítást küld azzal kapcsolatban, hogy a fogyasztók részére nyújtson tisztességes tájékoztatást a bevásárlási felülettel kapcsolatban, továbbá szüntesse meg a Lidl védjegy jogellenes használatát – olvasható a Lidl Magyarország reakciójában.
Ennyibe kerül az Avokado szolgáltatása
A házhozszállítás díja amúgy 1290 forint (ha csak a Lidlből rendelnénk, mert akár 3 boltból egyszerre is lehet rendelni), 24 ezer forint feletti rendelés esetén pedig ingyenes. A szolgáltatást egyelőre Budapest legtöbb kerületében (kivétel a XVII., XVIII., XXI. és XXIII. kerületek), valamint Biatorbágyon, Budajenőn, Budakeszin, Budaörsön, Diósdon, Érden, Nagykovácsiban, Telkiben és Törökbálinton lehet igénybe venni. Összehasonlításként, a ROKSH Budapest összes kerületében, illetve jóval több agglomerációs településen, és még 8 vidéki nagyvárosban is elérhető.
Termékek tekintetében meglehetősen széles az Avokado-n elérhető Lidl-termékek palettája, a tartós élelmiszereken túl friss pékárukat, illetve fagyasztott élelmiszereket is rendelhetünk a Lidlből. Az árak kapcsán az Avokado felületén kiemelik, hogy náluk bolti árakon lehet vásárolni, tehát a szolgáltatási díj a házhozszállítási díjból, illetve bizonyos esetekben egy plusz plusz bevásárlási díjból (amelyet a termékek bruttó értékéből számolnak) tevődik össze – írja a lap.
Óriási változás a Lidl-nél
A Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke, Grósz Jenő szeptembertől a Lidl anyavállalatánál régiós igazgatói pozíciót tölt majd be, utódja Szlavikovics Zita lesz, aki jelenleg a Lidl Szlovákia igazgatóságának elnöke –közölte a vállalat az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint Grósz Jenő 2004-ben kezdte karrierjét a Lidl Magyarországnál, amelyet 13 éve vezet az igazgatóság elnökeként. Új feladatkörében több országért tartozik majd felelősséggel.
Szlavikovics Zita 2007-ben kezdett a vállalatnál, 11 évig dolgozott a Lidl Magyarországnál, majd több országban betöltött vezető pozíciói révén széleskörű nemzetközi tapasztalatokat szerzett.
A Lidl 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét Magyarországon, idén már 207 áruházzal van jelen és több mint 9000 munkavállalót foglalkoztat.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Lidl Magyarország Bt. 973,5 milliárd forint nettó értékesítési árbevételt ért el a 2022. március 1-től 2023. február 28-ig tartó üzleti évben, míg az előző üzleti évben 748 milliárd forintot; adózott eredménye 25,2 milliárd forint volt az egy évvel korábbi 33,3 milliárd forint után.
Az infláció hatására egyre többen választják a diszkontokat a vásárlásaikhoz, a Lidl pedig uralja a magyarországi piacot – számolt be róla a HVG a Trade magazin információ alapján június elején.
Lista készült a hazai kereskedelmi láncokról, amelyből kiderült, hogy a Lidl-nek 18,4 százalékkal nőtt a forgalma, amivel megelőzte a vetélytársait, és ezzel sikerült meghaladnia az infláció 17,6 százalékos mértékét is.
A Lidl-nek sikerült megőriznie a piacvezető pozícióját az infláció ellenére, és nagyobb arányban részesült a nap fogyasztási cikkek árbevételeiből is a kiskereskedelmi-láncok között.
A HVG megállapítása szerint ezzel egyértelművé vált a Lidl fölénye, a vásárlók egyértelműen ide pártoltak át, miután az élelmiszerárak drasztikus mértékben emelkedni kezdtek.
(Kiemelt kép: HENDRIK SCHMIDT / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)