Hiába Lázár János vasökle, a MÁV újabb csúfos eredményt ért el
Újabb elkeserítő statisztikát hozott össze a Lázár János dirigálta MÁV: a magyar InterCityk mindössze 32,8 százaléka volt pontos augusztusban.
Újra szomorú napra ébredt a MÁV, ezúttal egy szomorú statisztika látott napilágot, amit Vitézy Dávid hozott nyilvánosságra. A politikus által a közösségi médiában megosztott bejegyzés szerint a Lázár János építési és közlekedési miniszter fennhatósága alá tartozó magyar vasúttársaságon ismét kifogott az idő.
Lázár János ezekre az eredményekre nem lesz büszke
„Megvannak az augusztusi késési adatok: ismét negatív rekordot döntött a MÁV. A magyar InterCityk mindössze 32,8 százaléka volt pontos (azaz késett kevesebbet, mint 5 percet) augusztusban – ilyen rossz értéket soha nem rögzítettek még, mióta vezetnek menetrendszerűségi statisztikát a magyar vasúton”
– írta Facebook-posztjában Vitézy Dávid. A statisztika kapcsán a Telex felidézte, a politikus legutóbb júliusban közölt adatot, az akkori negatív rekord szerint a vonatok 36,38 százaléka volt pontos, azaz nem késett öt percnél többet. Ez az arány egy hónap alatt 3,6 százalékponttal csökkent.
Orbán bevédte, Vitézy inkább bele rúgott Lázár Jánosba
Vitézy Dávid a posztjában azt is kifejtette, hogy szerinte végtelenül szomorú ezt a leépülést látni.
„A miniszterelnök azt mondta a vasút problémáiról szóló kérdésre válaszolva szombaton, hogy érdemes összehasonlítani, mi volt »Lázár János előtt és Lázár János után«, mert »akkor megkapjuk a munkájának a bizonyítványát« – nos, ha nem a kozmetikázott és mesterségesen felfújt utasszámokat, hanem az elmúlt évek késési adatait hasonlítjuk össze, akkor vajon milyen bizonyítványt kap a közlekedési miniszter?”
– kérdezte Vitézy Dávid, aki rendszeresen csap össze a miniszterrel. Persze Lázár János is szívesen szól vissza Vitézy Dávidnak: a miniszter legutóbb például azt mondta, „nem mindegy, hogy valaki kezdő kisgyerekként foglalkozik a vonatozással, vagy valakire 4,5 millió ember utaztatása van rábízva”. Szerinte az egykori államtitkár, BKK-vezető, a Közlekedési Múzeum volt igazgatója miniszter is lehetett volna, ám ezek a projektek rajta buktak el. Ahogyan az LMP-s projekt is, hogy Vitézy Dávid főpolgármester lehessen, amit az utolsó pillanatban a Fidesz is támogatott.
(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Attila KISBENEDEK / AFP)