Kétszázzal téptek a rakparton és a rendőr őket védte...
Május 16-17-én Szeged a kocsi- és sebességfüggők Kánaánjává változott, a belvárost pedig dörgő hangú versenyautók lepték el. Ideiglenesen letakarták a sebességkorlátozó táblákat...
Azért jó allergiásan Red Bull Street Parade-ot látogatni Szegeden, mert a benzingőz legalább elnyomja a gonosz kis pollenek rajzását. V10-es, 800 lóerős motorok égéstermékeit mégiscsak élvezetesebb szagolni, attól legfeljebb szolidan köhécsel az ember. Borzasztó teljesítményű kocsikból pedig éppenséggel akadt a nevezett eseményen, amelyet a szervezők szerint többéves előkészület előzött meg.
A szegedi Dóm téren kiállított izomautók között akadt a XX. század elejéről származó antik szépség csakúgy, mint kereklámpás, harmincéves Skoda és böhöm rallykamion, amely a Párizs-Dakar távot is megjárta már.
Hogy milyen volt címszavakban a szegedi Red Bull Street Parade elnevezésű rendezvény?
Forró és lármás.
Közel kétszázezres tömeg koncentrálódott a forma-1-es fílinget biztosító helyszínre. A parádén megjelenő autóversenyző-hírességek a szegedi belvárosban kijelölt pályán vagánykodhattak a színpompás autókkal. Az emberek valósággal fürtökben lógtak minden helyről, ahonnan csak egy kis rálátás is esett a köröző versenyautókra. A Belvárosi hídon lépni sem lehetett, még a Tisza túlpartját is ellepték a kíváncsiskodók, pedig onnét aligha láttak sokat.
"Hőguta és káosz," jellemezte a rendezvényt egy szervező, de csak felerészben volt igaza: a vaskosabb kormányellenes tüntetésekhez szokott szemnek az érdeklődő tömegek ide-oda áramlása igencsak békésnek tetszett.
Bemutatta elképesztő produkcióját Bessenyei Péter műrepülő is: műsorát tátott szájú nézők sokasága kísérte figyelemmel a dóm árnyékából.
Azután felbőgtek a 6 000 köbcentis motorok, az áhítatos nyugalomhoz szokott galambok pánikszerűen hagyták el a Dóm teret, és kezdetét vette másfél órányi őrült száguldás a belvárosban és a rakparton.