Kényszerleszállás volt a ferihegyi reptéren
Alig szállt fel Ferihegyen az Eurowings gépe, rögtön kényszerleszállást is kellett végrehajtania.
Kényszerleszállást kellett végrehajtania kedd délelőtt a Budapestről Stuttgartba tartó Eurowings járatnak, mert egy madárral ütközés történt – számolt be a 24.hu az airportal.hu alapján.
Az Airbus A319-es repülőgépet kiszolgáló légi személyzet az EW 2781-es járat felszállásakor észlelte, hogy a kifutópályán összeütköztek egy madárral. Ezt követően azonnal jelentést tettek a légiforgalmi irányításnak, majd kérték az elsőbbségi visszatérést a kiinduló repülőtérre. A repülőgép jobb oldali, második hajtóműve a leszállás közben alapgázon működött.
Kényszerleszállás előtt takarítani kellett
Az elütött madár maradványait a repülőtéri szolgálatok találták meg a 31R futópályán, mielőtt az utasszállító leszállt volna, azokat már eltávolították.
Az EW 2781-es járat biztonságosan leszállt 8:55-kor, majd mielőtt a repülőgép a megfelelő parkolóhelyre állt, az Repülőtéri Létesítményi Tűzoltóság átvizsgálta azt.
Az EW 2781-es járaton 58 utas és 5 fős személyzet tartózkodott a baleset idején. A Budapest Airport közölte, hogy senki nem sérült meg, az utasokat áthelyezték a repülőtér tranzitterületére, ahol a légitársaság további tájékoztatására várnak.
Az eset során az induló és érkező járatoknak várakozniuk kellett, mivel a repülőtér 1-es futópályájának karbantartása zajlott, és ennek következtében az zárva tartott.
Mint ismeretes a madárral való ütközés komoly biztonságtechnikai problémákat tud okozni a repülőgép működésében, ezért a pilótának és személyzetnek minden esetben nagy figyelmet kell arra fordítani, ha ilyen eset történik.
Az sem mindegy, milyen méretű bőröndöt viszünk fel az utastérbe
A Lufthansa-csoporthoz tartozó Eurowings a fedélzetre felvihető csomagokat a „többi légitársasághoz” hasonlóan a nemzetközi sztenderdek szerint szabályozza. A legalacsonyabb úgynevezett Basic-jegyár kategóriában csakis kis méretű csomag vihető a fedélzetre.
Ugyanakkor ebből a korábbinál nagyobb, 40x30x25 centist engednek a kabinba, az 55x40x23-as és legfeljebb 8 kilós második kézipoggyászt pedig 10 eurótól lehet hozzáadni a megvásárolt jegyhez, amivel elsőbbségi beszállítás is jár.
Az Eurowings ezektől az intézkedésektől azt várta, hogy növekedjen a fej feletti tárolóhelyek száma, és a beszállási idő csökkenjen, ami révén a járatok késéseit is minimalizálni lehet, hiszen a kutatások azt mutatták, hogy a csomagkezelés miatt alakultak ki a legtöbb késések.
(Fotó: Az Eurowings egyik repülőgépe a hamburgi repülőtér termináljaitól távol parkol. Médiajelentések szerint a repülőgép a jeges körülmények között csúszhatott le a kifutópályáról a füves szegélyre. Fotó: Bodo Marks / dpa Picture-Alliance via AFP)