A mesterséges intelligencia semmit sem ér az értékeid nélkül

Félnünk kell-e a mesterséges intelligenciától? Használható-e a márkaépítésben? Mitől hiteles egy márka? Minderről Kőszegi András márkatanácsadó beszélt a Jazzy Rádióban.

2023. november 13., 17:40

Szerző:

A márka nem nem egy logó, nem egy szlogen, nem egy név Kőszegi András márkatanácsadó szerint. Étékalapon, hielesen kell egy márkát felépíteni, és azt az adott kor kommunikációs csatornáin újszerűen elmesélni. A kommunikáció tehát legalább olyan fontos, mint a hitelesség a szakember szerint. A mesterséges intelligencia (AI) abből a szempontból más, mert ez nem egy kommunikációs platform, hanem egy eszköz.

„Azt hisszük sokszor, hogy az értékesítő elad valami terméket vagy árut. Nem, valójában értéket ad el, és a brand egy értéknek a történetmesélése” – magyarázza Kőszegi. „Tulajdonképpen akkor tud jól működni egy márka, hogyha van egy nagyon jól definiált misszióm, van egy vízióm, és megtaláljuk, nem kitaláljuk, hanem megtaláljuk a mi magunk belső értékeit.” E nélkül az alap nélkül a kommunikáció sem működik megfelelően, hiszen nincs valós tartalom a tartalmak mögött.

A beszélgetés kitér arra is, hogy a AI félelmet kelthet az emberekben, hiszen számos vélemény szerint benne van a pakliban, hogy végül öntudatra ébred és átveszi az irányítást. Kőszegi szerint ettől nem kell tartani, és valójában a név megtévesztő, ugyanis a mesterséges intelligencia nem intelligencia, hanem egy szoftver, amelyet a klinikai diagnosztikától kezdve az autónavigáción át számos területen használunk régóta.

Az AI-t ma már márkaépítésre is használják, hiszen a közösségi média megjelenése óta a márkákkal szembeni elvárások is megváltoztak. Míg korábban a márka definiálta önmagát, és az emberek követték, amit közvetített, ma már a márka igazodik a vásárlói elvárásokhoz.

Az AI-val a szakemberek képeket alkotnak, szöveget írnal, vagy éppen egy webáruházban fogyasztói mozgásokat figyelnek. „Nagyon sokszor már nem is tudod, hogy egy mesterséges intelligenciának nevezett alkalmazással beszélsz, amikor ügyfélszolgálattal kommunikálsz, amikor bemész egy üzletbe, és már digitálisan föl tudsz magadra egy próbafülkében mindent próbálni és mindent meg tudsz nézni. Tehát a digitális térben elképesztően sok lehetőségre teret ad, de cél nélkül, tehát a márkavíziód is missziód nélkül és az értékeid nélkül nem ér semmit a mesterséges intelligencia sem” – véli a szakember.

A teljes beszélgetés meghallgatható a Jazzy rádió honlapján.

(Kiemelt képünk illusztráció.Fotó: Cottonbro studio/Pexels.)